onsdag 16 mars 2011

värsta ångestdagen

åh, sån angst. först ba tror jag att jäl ger dejan välling på morgonen när de går upp. så när jäl har dragit och jag och dejy masar oss upp tror jag att hon är nöjd, glad, mätt bebis. vi leker lite och sen blir hon kinkig. jag ba "nu är du trött och ska sova". går och lägger henne. hon sover en timme. vaknar och vi leker lite till. sen blir hon kinkig igen (nu är kl typ nio) och jag ba "men vad är det lilla stumpan?" och hon ba "eeeeeehiiiihh". kommer då på att jäl säkert bara har gett 2 dl välling på morgonen och inte 3 som jag brukar. jag ba "vill du ha" och dejan ba "ja" (tror jag). gör 1 dl välling som hon slukar lika snabbt som en labdrador skulle sluka en ruta marabou mjölkchoklad.  jag ba SHIT du fick kanske inte mat i morse. PANIK utryter, köket ser ut som kriget när jag är klar. vällingen blir för varm, lillungen skriker och jag svettas som ett djur. ger en svindyr "ella's kitchen' medan vällingen svalnar. dejan ba suger i sig. jag vaggar henne ba "mitt lilla barn, mitt stackars hungriga lilla barn". sedan äter hon upp all välling. frid och fröjd. städar köket.

skriver dumt inlägg om friskis. ångrar mig massvis. tar bort pga tanklöshet. gillar friskis sossefilosofi "alla ska med", det var därför jag bytte dit fr sats. vet inte varför jag skrev dumt. vill ju inte träna. har noll lust. har iofs ingen lust att se ut som en påse heller. dilemma. nästa vecka ska - SKA - jag börja träna. få bort dubbelhakan. (yeah right).

dejan trillar i golvet igen. hon får typ andnöd för att hon skriker så mkt. jag får också andnöd. rädd för hjärnskakning.

ska gå över övergångsställe. det GÅR INTE att trycka på knappen. alltså, det GÅR VERKLIGEN INTE. dejan vaknar. blir svettig. går hem.

hemma.

nu kan man säga att det är rätt stort längty till popcornskålen och black swan ikväll. hej då.

2 kommentarer:

Ida sa...

Gissa vem som gått med i viktväktarna och samtidigt tränar spinning på friskis och gått ner snart 2 kg? KOM IGEN DÅ! GISSA!

Höhö..

Kom igen katten, börja träna.

/fetto_83

Miss Baglady sa...

ameh, vi ska ju promenera nästa vecka, räcker inte det? utnyttjar inte heller friskis men tycker det är skönt att ha kortet, omutifall att.. *hehe*