torsdag 24 mars 2011

rolig unge

Ibland dör jag en smula för att dejan är så rolig unge. För det första har hon humor. På riktigt, det är inte jag som är Solsidanmamma och hittar på/ser saker som inte är där. Alltså, det är ju ingen sofistikerad humor utan mer lite buskis/Mr Bean. Flera gånger gånger har hon börjat klucka av skratt om jag har snubblat till eller ojojat mig över ngt som jag tappat eller dylikt. Jag ba "ojoj" *pustar, frustar* och Dejan ba *kiknar*.

För det andra är hon rolig för att hon är humor för mig. Som när hon försöker krypa framåt och helt plötsligt är längre bort från lekisen. Hon tittar upp helt förvånad, typ "wtf?!?".

För det tredje (det måste alltid finnas ett 'för det tredje') så är det roligt att vi har så kul ihop. Kör rally med vagnen, busar på sängen etc. Hon tjuter när hon ser att jag bäddar för då vet hon att jag snart kommer att totalt prutta ner hennes mage samt picka med näsan i hennes sida.  Det är kanske det roligaste hon vet! Jag med.

Slutsats/Bevisat: Rolig unge!

4 kommentarer:

emve sa...

Men ÅÅÅH. Mys och gos och klart ungen har humor.

Glutten är som roligast när hon släpper en ljudlig brakare och ser först JÄTTEförvånad ut. "Vad hände" "Vad var det där för ljud?". Sen skrattar hon!

Play as if sa...

Skrattet till gonattet. Mkt fint.

Linda sa...

Åh, jag älskar att jag hittade din blogg, särskilt nu när vår egen lillunge kommer i augusti. Alla ba "Det kommer bli såå jobbigt, var beredd! Livet kommer inte att bli sig likt, du kommer få sömnbrist och blaablaa" Morr! Fattar väl att det kommer bli tufft också meeeen vart tog allt det roliga vägen, kan man undra? Joo, för det hittar man här, där man blir glad varje dag man läser :D

emster sa...

emve: hehe. kiss och bajshumor på glutten alltså!

play as if: menåh vad fint uttryckt!

linda: stort grattis till lillunge, för din skull hoppas jag på en sval sommar. om ej rekommenderar jag dig att köpa ett uppblåsbart fotbad, finns på designtorget. bara att ha med i handväskan och kyla de små fossingarna vart man än hamnar! och lyssna inte på alla tråkmånsar! LILLUNGAR ÄR SKITKUL!