måndag 28 mars 2011

dagens höjdpunkt. för er alltså!

Jag vet att ni bara har längtat efter att jag ska skriva om mina drömmar igen. Så här kommer nattens mardröm!

Är på semester i fjällen med Jäl, Dejan, Äpplet, Mike, Pippo (deras kotte), Pärlan (gammal kollega till Jäl som vi inte träffat på hundra år) och vad jag tror är en blogggerskas (som jag läser) familj. Jag och Äpplet går morgonpromenad med kidzen och då kommer jag på, mitt under promenaden att va fan, det här är tredje dagen vi tar hand om kottarna! Blir aslack och vi bestämmer oss för att ba "nu fan ska vi åka skidor". Åker skidor jättesnabbt.

På kvällen ska Jäl gå ut och han sover över hos Pärlan. Jag och Dejan går dit på morgonen och då ligger det en massa dörrmattor samt bitar av såna där mattor man har i bilen utanför ytterdörren samt dörren till sovrummet. Plockar bort mattorna och går in. Då ligger en brud i Pärlans säng. Jäl ligger i sängen brevid. Men jag anar oråd och ba "hm". Iaf Pärlan går ut ur rummet utan att säga ett ord. Typsikt misstänksamt. Och den där tjejen börjar klä på sig (hon är jättevältränad men inte så söt) och så mimar hon "thank you" till Jäl . Asså ba VA!?! Vadå "thank you"!?! Jävla ho! Så jag ba "hej då du kan GÅ NU!" och Jäl låtsas vara yrvaken. Tar i med hårdhandskarna direkt och ba "ursäkta mig men hur UPPENBART var inte det där!" och han förnekar inte ens utan hävdar att "det bara råkat bli så på grund av alkohol". Jag säger förstås det enda möjliga: "du får fixa papper till skilsmässa. Dejan kommer bo hos mig!" och han ba "okej". Alltså återigen, varför gör han inte motstånd? Går ut i köket och det är en familj där som jag känner igen men ändå inte känner (bloggerskans). De undrar hur jag mår och jag ba "allt är så fint och så bra så". Vill inte erkänna att mitt fab liv har raserats pga av dumihuvudet Jäl samt vältränad ho.

Jäl kommer ut och säger att han älskar mig jättemkt. Men han säger det lite så där nonchalant.

I drömmen är Jäl väldigt lik mitt ex Onde H som faktiskt var otrogen mot mig.

Tror drömmen beror på:

a) Jag och Äpplet pratade om att det skulle vara kul att åka på skidsemester med kottarna när de blir lite större.
b) Jag såg på Kniven mot strupen/Tabathas takeover/Gordon Ramsey/Arga Snickaren förra veckan. Det är ju bara en massa konflikter och PANG BOM på rödbetan *no krussidulls*
c) Ngn (Jäl? Fille? Lojo?) pratade om Onde H i helgen och att han inte kunde vara med och spela fotboll.

Det var en ytterst obehaglig dröm. Har faktiskt fortfarande lite obehagskänsla kvar i kroppen.

Ps. Jäl skulle aldrig vara sådär dum i huvudet och elak!

2 kommentarer:

Miss Baglady sa...

usch jobbigt m mardrömmar. särskilt sånna därna. tur att det inte är sant. onde H verkar va en dryg en.

emster sa...

han och jag skulle aldrig blivit ihop!