måndag 28 mars 2011

Om räkningar

Jäl älskar att betala räkningar och sätta en liten kluddelutt på dem. Typ så här "betalad". Han ba *njuter*. Eller jag låtsas att det är så för jag får sådan panik av räkningar att det inte är klokt. Jag öppnar inte post. Jag tar upp den från hallmattan och lägger i köket så att Jäl ska se när han kommer hem. Borde inte erkänna det här men jag vet inte ens hur mkt jag betalar tillbaka på CSN. Jäl lägger in räkningen åt mig.

Banker borde verkligen skapa ngn tjänst för oss som är rädda för posten. De borde ha en postlåda på banken och så kunde all post som är rolig (hämta ut paket, festinbjudningar, födelsedagskort, vykort etc) skickas hem och så tar de hand om resten! Men ärligt talat, vilken sinnessjukt bra idé! Och den kom jag på bara sådär! En helt vanlig måndagmorgon!

3 kommentarer:

Ylva sa...

Nu kommer jag vara supertråkig, men snälla, passa på att öva dig på lite ekonomi nu så att du kan vara ett bra föredöme för din underbara dotter även på det här området. Jag är en sån där tråkig banktjej och har träffat alldeles för många tjejer som har blivit missledda. Menar absolut inte att jag tror att Jäl försöker med ngt dumt men ju mer du kan desto bättre kommer din dotter att vara rustad inför ett eventuellt möte med Mr Right.

emster sa...

alltså. jag jobbar på bank.

emster sa...

alltså, ibland kanske jag överdriver lite när jag skriver... om du fattar? :-)