söndag 20 mars 2011

åtta saker om mig

Jag har blivit utmanad att skriva åtta saker om mig själv.  Känns som att jag gjort det här förut? Hm, men alltså det finns ju så mkt att säga om mig så jag KÖR!

1. Jag är snäll.
2. Jag har en halv skostorlek större nu än pre-dejan.
3. Tänker inte berätta hur många klädstorlekar större jag är nu än pre-dejan. Men man kan säga så här: ser ut som en skär, nervös, stoppad korv i stlk 38 på HM.
4. Mitt husbands pappa fyller år samma dag som 30+.
5. När jag var liten brukade jag lägga mig ovanför trappan och kika ner på mamma och pappa när de tittade på teve på kvällarna. Fick ont i huvudet - och blev helt röd - av allt blod som rann ner i huvudet.
6. En gång när jag stoppade ner huvudet i trappan fastnade jag och var tvungen att pipa "hjälp" till mamma och pappa. Pappa blev jättearg över mina "dumheter".
7. Min pappa hjälpte mig loss från trappan en gång när jag var liten och hade fastnat med huvudet mellan två trappsteg.
8. Om mindre än ett år flyttar jag, Jäl och Dejan till en nyproducerad lägenhet. Den ligger också på Kungsholmen. Vi har redan valt alla tapeter, dörrknoppar, lister, micro etc. Det tog jättelång tid.

I utmaningen ingår att man ska skicka vidare till 8 bloggare. Vore ju trist att skicka till samma som innan. Jag skickar därför till Glitterflickan. Glitterflickan och jag gick gymnasiet tillsammans. En gång var jag hemma hos henne och hon hade en bild av en massa atomer eller vad det heter på väggen (alltså hon hade ritat själv) och det var den kemiska sammansättningen av amfetamin. Jag ba "eh, okej?" och hon ba *stolt*. Idag är hon inte så stolt när jag påminner henne. Hon säger att det inte har hänt, att jag hittar på. Men det har hänt! Hon hade en ritat bild av amfetamin på väggen. It's the friggin truth! En annan gång tvingade jag henne att äta vegemite och hon ba "men jag vill inte" och jag ba "DU MÅSTE SMAKA" och hon ba *tar pytteliten bit och låtsaskräks* Jag ba: Mowahahahaha!

Kvinnan har iaf på senare år beslutat sig för att blogga. Hon får axla oket av åtta bloggare. Det gör hon LÄTT! Så klick, klick, in och läs med er!

4 kommentarer:

glitterflickan sa...

Oket är härmed axlat.

emster sa...

snabbt jobbat!

emve sa...

Klickar mig dit och läser - som på befallning!

emster sa...

duktig!