torsdag 27 januari 2011

ringa husäk

om sex minuter öppnar min husläkares telefontid. då ska jag ringa och boka tid för bröstet. gick in på vårdcentralens hemsida för att kolla hur min husläkare ser ut. av alla tretton läkare är det bara en som inte har ngn bild brevid sig. eh, den varinte helt otippad. jag valde en kvinnlig läk när jag valde. vill inte ha en gubbe som klämmer på brösten. känns olustigt. hon i telefonen föreslog den här. hon är alltså antingen ny eller extremt opoppis. blåbär eller satkärring. fan.

tre minuter kvar t telefontid öppnar. är nervös.

2 kommentarer:

Fredrik - ordflod.axnet.nu sa...

Intressant det där med att kunna, eller inte kunna, välja kön på sin läkare. Trodde ett tag jag fått något om bakfoten (med tanke på de initiala kommentaren på detta inlägg, men du verkar också bekräfta mina funderingar.

emster sa...

ja, jo. alltså. jag har haft manliga gynekologer och de har varit mkt bra. men jag har ju hellre en kvinna för det känns tryggare. töntigt kanske.

nu valde jag en kvinna som husläkare av en anledning till och det är att det känns bra att stötta andra "kvinnor i karriären".