tisdag 4 januari 2011

mitt lilla barn

hon är så vacker, hjärtat brister! var tvungen att ta upp henne. hon höll på att spela allan och skulle absolut inte sova. fast hon höll på att peta ut ögonen för att hon gnuggade så mkt. till slut blev jag "sträng förälder" och sa till på skarpen: unge! nu är det sova. 

så la vi oss sked (hon va lilla skeden) och bara tog det lungt. daisy tittade ut gnm fönstret. helt stilla. jag la mina läppar mot hennes kind. då blundade hon, drog en lätt liten suck, kramade om katten och somnade. 

jag älskar min lillunge. 

7 kommentarer:

Mirijam sa...

Haha, "hon va lilla skeden".

Du är min idol.

Felicitas sa...

Hehe.. Är det det som kallas humörsvängningar? ;) <3

emster sa...

Majsan: och du min såklart.

felicitas: you wait and see ;-)

glitterflickan sa...

Ryade å röt på mina små hela dagen i går men klappade dem ömt å med hjärtat fyllt till bristningsgränsen när de sedan somnat. Löft ut min Stor på grannens trapp och stängde dörren när hon vägrade klä på sig ytterkläderna å var allmänt skitotrevlig i dag. Ju äldre barnen blir destor oftare kommer ömhetskänslorna kvällstid..

emster sa...

glitter: haha. du är rolig. ser fram emot att rya i ordentligt!

Sofia sa...

Men åvafint! Knappen sover gris men nu måste jag nog gå in och titta på honom lite.

emster sa...

de är nästan finast när de sover.