torsdag 27 januari 2011

husläk ftw!

kan nästan inte andas av upphetsning över GRYM husläk. telefonen sa att hon skulle ringa "omkring" 8,35 och det vet man ju hur läkare är så jag lallade runt här och tänkte att "hon ringer väl vid tio" men åttatrettifempip så ringde det. jag missade samtalet pga gullade m lillungen. då ringer hon upp igen typ två minuter senare! och jag ba "eh jag är om i bröstet" och hon ba "kan du komma idag" och jag blev nästan helt stum så förvåning. får ta med mig lillunge också. bara jag "kommer i tid" (hehe, känner hon mig?). har BÄSTA husläk. älska min husläk. husläk ftw!

ps. sjukt att jag har så låga förväntningar på sjukvården att jag blir överlycklig över att få en tid.

7 kommentarer:

Killmamman sa...

hon måste vara nyexamnierad, eller på sin AT eller nåt, det är bara de läkarna som är så engagerade... senare i doktorskarriären smyger en dimma av blasé in och lägger sig över allt :)

emster sa...

hon lät faktiskt väldigt ung. YAY!

Johanna sa...

Haha, jag hade också blivit överlycklig över det där bemötandet. När jag hade ont i ryggen (på nivån: kunde inte över huvud taget röra mig) så försökte min läkare slingra sig när magnetröntgen kom på tal. Efter en slätröntgen som inte visade något diskuterade vi magnetröntgen och efter lite om och men erkände hon att de inte ville ge mig det, med motiveringen "Vet du hur mycket det kostar? Dessutom gör vi ändå ingenting åt det även om det skulle vara ett diskbråck".

Eh okej. Ni vill bara kolla så att ryggraden inte var helt av då, men annars kvittar det?

emster sa...

johanna: man blir matt. men susanna alltså. vicken tjej!

Felicitas sa...

Jag hade ju också något konstigt i mitt ena bröst för något år sedan - det ömmade och var en knöl (typ). PISSJOBBIGT! Gjorde både mammografi och sedan ultraljud (med manlig läkare - blä) och det konstaterades att det var en körtel som var lite svullen = ofarligt. SÅ SKÖNT att ha varit där, men SÅ JOBBIGT innan!

Puss vännen, det kommer att gå bra - skönt att få det överstökat! <3

Underlandet sa...

Hurra, hurra! Nu håller jag tummarna för att allt är bra med dig.

emster sa...

felicitas: skönt att allt va bra!

underlandet: det va det! jippi!