måndag 10 januari 2011

allvar

okej nu är det allvar. vet att jag sagt det här förut men nya perfekta glamlivet börjar NU och det innebär följande:
  • ska börja fylla i vad jag äter på viktklubben. att endast vara medlem och hoppas på att gå ner i vikt visat sig vara flopp.
  • gå ner tio kilo (skulle kunna gå ner TJUGO - snyft snyft fatta tjockisen - men börjar med tio. tjugo känns omöjligt)
  • ska börja stryka mina kläder (så b att va tjock OCH gå omkring i skrynkliga kläder)
  • slänga alla fula, gamla, noppiga, töntiga kläder i garderoben. ska även slänga alla felköp. är så arg på min mamma för att hon är hamster och har fått mig att spara på ALLA fula grejer i evigheter! VARFÖR KAN JAG INTE SLÄNGA!? ska börja nu.
  • vika alla kläder innan jag stoppar in dem i garberoben. inte bara knögla ihop och trycka in.
  • sluta strössla kläder på sovrumsgolvet och i badrummet. (vika alt hänga upp)
  • köpa nytt smink. jag skämtar inte om jag säger att ALLT MITT SMINK ÄR SLUT ELLER BORTTAPPAT! 
  • köpa friskiskort. 
  • träna två dagar i veckan på friskis. 
  • ligga på spikis minst en gång i veckan. 
  • läsa ut kalle anka pocketen (är mitt i kapitel två nu. är om stål-kalle. mkt spännande) (visste ni förresten att knattarna har mobiltelefon nu förtiden? jättekonstigt)
  • bli lite mer eftertänksam, fundera ett tag innan jag svarar/gör. trött på att göra allt i affekt. 


är så himla lessen för att jag ser ut som tjock tant/farbror i skrynkliga kläder fr nittitalet. hatar så mkt att va ful.

Tjoho. nya livet.

8 kommentarer:

Linn sa...

jag kan komma och hjälpa till att slänga. Jag är mkt bra slängare/peppare.

Ska jag slänga det här Linn?
Ja!
Den här?
Ut med skiten!
Men den här fina som jag kan ha på typ nyår?
NEJNEJNEJNEJNEJ! SLÄNG!

Är slänghitler.

Mirijam sa...

Emster: Ja, så himla bra, 2011 here we come! Eller, here we are kanske, men du fattar!

Linn, du är välkommen hit anytime!

emster sa...

åh linn, när kan du komma?

mirijam: ja vet, nu ba *WOWOWOW* kör vi!

Anonym sa...

åh shit vi verkligen samma. min mamma också hamster. hence. jag är en hamsterunge. som har svårt att slänga. sjukt. mr hilarious ba men du är ju SJUUK. Å jag kan inte rå förét. Hatar att vara sjuk. Vill vara frisk och kunna slänga. men är kronisk.

nu ska jag springa på friskis. när ses vi där?

Underlandet sa...

2011 FTW! Släng på (eller skänk bort om det går)!

emster sa...

bagy: inte förvånad att du är samma. vi alltid samma.

underlandet: YAY SLÄNGA SKÄNKA!

Sofia sa...

Jag var också hamsterunge men bestämde mig för att sluta med det. Nu fyller jag myrorna-påsar med ett stort leende och ser till att mamma aldrig får reda på något.
Med gravidkilo-ångesten hjälpte det för mig att hiva/gömma alla gamla byxor, köpa ett par nya som satt ganska bra och åtminstone känna sig halvsnygg i rätt storlek än asful i för litet.

emster sa...

vill också slänga för små dumma byxor!