söndag 16 januari 2011

söndagsmorgon

är inte alls bakis mer än att jag lider av muntorrhet. spräckte vinbudgeten igår, fast jag sa nej så gick Boll och fyllde på glaset. Jag ba "nej tack nu är det bra för mig" och hon ba "ngn som vill ha bubbel?" och jag ba "eh, fast ett litet glas kan jag ju ta...".

känner helt ärligt att det inte är lika kul m vinfylla som det brukade va. inte samma grej längre. alltså tjejmiddag lika kul, men bli berusad inte nödvändigtvis. hade kunnat dricka ett el möjligtvis två glas vin till maten och ändå haft minst lika kul. jobbigt att inte va pigg när man vaknar och jobbigt att behöva pumpa ut och slänga.

appropå det så är det mer än okej att amma nu. Lillungen har blivit så snabb och effektiv att det inte är klokt. Är mkt stolt mor. Däremot är hon mer intresserad av riktig mat så vi håller på att dra ner på amningen. Trodde aldrig - ALDRIG - att jag skulle säga det här, men det känns lite vemodigt faktiskt.

en annan sak: är så oerhört glad för fina länkningar från er. Och jätteroligt att fler kikar in och läser. Blir barnsligt sprallig av lycka. Tusen tack!

7 kommentarer:

Felicitas sa...

Du som funderade på att inte amma alls från början - som det kan vända! :)

Och tja, prioriteringarna ändras ju, ang det där vineriet... :)

Kram!

emve sa...

Hej! Jag är en av dem nya som trillat hit via länkkärleken.

Min lillunge är bara 7 veckor och just nu går amningen superbt (efter sjukt jobbig start) men jag tänker att det blir lite lite skönt när vi ska sluta också.

emster sa...

felicitas: ja även om vändningen har varit långsam och seg. tycker ff att sverige är amningsfascistiskt. tycker att jag borde fått mer stöd och mindre press och dåligt samvete från barnmorskor, undersköterskor och bvs-tanter på mig när det var som jobbigast och jag satt på min brutna svanskota cirka 60 timmar i veckan och ammade.

em: välkommen hit och grattis till lillunge. lillungar är det bästa! skönt att amningen fungerar. tyckte också att det blev bättre vid två månader cirka. vid fyra månader fungerade det jättebra. men nu när hon snart är sex månader börjar hon som sagt tröttna lite. och det ska bli skönt när vi slutar helt med amning. men liiite vemodigt också. hon är ju så söt när hon ligger där och lägger armen för ögonen!

Bollan sa...

Vadå inte så roligt med vinfylla? Tant!

emster sa...

bollan: bara för att man inte tycker att det är nödvändigt att bli full för att ha kul på tjejmiddag så betyder inte det att man är tant. det betyder att man är rolig "i sig själv" samt har roliga vänner! / tant_79

Linn sa...

eh, nu blir jag lite orolig här. betyder det att du kommer 'fira' med typ te på torsdag?

emster sa...

Linn: men lugn. det blir vin såklart!