söndag 2 januari 2011

några grejer

Några saker:

vi har visst luggit! vi ligger väl för fan JÄMT! folket i hate you som tvingar mig att skriva om sånt här. ni VET att jag är pryd och ändå gör ni så här. men det är faktiskt inte så "avkopplande" att sexa när lillungen vaknar och ligger och gnyr/gnäller och vill ha nappen och man ba... eh...

man passar på! det skulle ni också gjort!

jag saknar the wire så oerhört. känner mig deppad. vet inte om livet är värt att leva längre. och hela den här grejen m lillungen randy känns så oavslutad! hur kan de göra så här?? fem säsonger? FEM? det är ett SKÄMT! asså alla dåliga serier som typ greys anatomi och skit får ju hålla på hur länge som helst. varför? säsong fyra helt klart bäst. och jag älskar omar. omar bästa tevekaraktären EVER. Jäl älskar bunk. säger att om vi får ett gossebarn ngn ggn ska vi döpa till "the bunk". jag och jäl har bara pratat om "the game" och "players" och "b-more" i flera dagar. fatta att det är slut! (går inte)

game shows på teven. hatart. så fort det blev dåliga tider gick jag hem och grät och ba "näe, nu blir det nittital igen. tråkiga lekar i dålig produktion. nya programmet på minuten: hatar peter settman. fjant.

lillungen världens bästa lillunge. sov borta första gången ever på nyår. somnade medan hon höll mormor i handen kl halv åtta på kvällen. vaknade leende kl kvart över åtta på morgonen. sovit som en stock hela natten. har aldrig träffat ngn lillunge som gillar att sova så mkt som hon gör.

6 kommentarer:

Ida sa...

Hihi! Jamen såklart ni har luggit.

Minns när flickebarnet bara var några månader och precis börjat lyfta sitt söta lilla huvud. Helt plötsligt ser vi ett litet barnahuvud titta över spjälskyddskanten, som en liten fluktare. Vi stannar upp och allting blir tyst i 3 sekunder innan min sambo visar "Alltså, det här känns ju fel.."

Jag längtar lite till Alice får sitt eget rum.

emster sa...

HAHAHA!! ungar alltså!

problem: vi bor i en tvåa...

Sofia sa...

Vi också i tvåa = har haft sex i sängen kanske två gånger sen han kom för snart 1,5 år sen... Vill bo större.

emster sa...

sofia: jävla bostadsmarknad!

Ida sa...

Jepp. Mkt tacksam för soffa, extrasäng i gästrum, en stor lagom mjuk matta osv.

p.s. inte köksbordet eller diskbänken, det är ecklit.
d.s.

emster sa...

ida: hehe. vårt köksbord skulle inte hålla. och diskbänk verkar onekligen lite ekly!
OBS! RANGLIGT köksbord!