tisdag 4 januari 2011

hej då sats. (forever)

sa upp mitt sats-kort idag. hatar sats så innerligt efter min graviditet att jag gick dit i värsta tempot och jagade upp mig själv gnm att spela upp potentiell konversation med dumihuvet säljare.

blev snarlikt. är jättenöjd att jag hade övat.

jag ba "hej jag vill säga upp mitt kort!" och hon ba "ojoj då, säga upp?? varför det?" (jätteförvånad. som om ingen ngnsin tidigare hade sagt upp ett kort!) och jag ba "därför att jag tycker att ni behandlar gravida och nyförlösta kränkande." Hon ba "eh.. oj då. Hur menar du nu?" (har hon gått säljskola eller?) Jag ba "jag menar att det är oerhört provocerande att jag som gravid måste ha med mig ett INTYG från min barnmorska på att jag är gravid för att få frysa kortet. Det är ganska svårt att fejka en graviditet!" Hon ba "jag förstår. Jag kan glädja dig med att vi har precis tagit bort den regeln." och jag ba "vad bra. men det är också väldigt irriterande att ni börjar dra pengar igen endast ett par månader efter födseln, så att jag ska behöva komma hit med ngt jävla INTYG IGEN på att jag har brutit svanskotan och inte känner mig fit nog att börja träna! Det är jobbigt nog att få barn i början. Med tanke på hur mkt kortet kostar tycker jag att man kan förvänta sig lite bättre service!" *arg* och hon ba "jaaa, eh. då säger jag upp det nu... men det är ju trettio dagars uppsägningstid, så för nästa månad kommer vi dra fyrtiofem kronor."

(IDIOTER)

Jag ba "men nu måste du skämta! Hur DUMSNÅLT är det?" och hon ba "jag kan tyvärr inte göra ngt åt det här".

Seriöst? Tror hon att jag inte fattar att hon ljuger?

Hon ba "vill du betala in det på en gång?"

Jag finner inte ORD för denna idioti!

Bloggar såklart detta eftersom jag har mkt inflytesrik konsumentblogg. Seså bloggen, work your magic!

Förväntat löp imorgon:
SATS I KONKURS EFTER MASSFLYKT AV MEDLEMMAR!
Avhoppare: Jag läste hur de behandlat Emster och kände avsky!

12 kommentarer:

Linn sa...

Jag är med. Hatar sats. Tror dom anställer dom som samhall nobbar.

inte skyldig sa...

BRA EMSTER! Go you! Tjata emot uppsägningstiden och säg att de är skyldiga dig att slippa den så som de har behandlat dig. Usch och fy.

emster sa...

Linn: hehe. kanske de gör?

inte skyldig: *ryarochtari*

glitterflickan sa...

..VISSTE väl att det fanns en riktigt bra anledning till att jag ALDRIG satt min fot på SATS..!

Anonym sa...

sats suger. jag kommer aldrig skaffa kort där. är för snål. nu blire friskis. hej nya livet.

emster sa...

glitterflickan: gör du rätt i!

bagy: TJOHO! TRÄNINGSDEJT?

Anonym sa...

tjo ja träningsdejt låter mkt bra. var och när?

btw, är väldigt lat och otränad.

emster sa...

btw; har inte köpt mitt nya kort än...

My sa...

åh fy.
men alltså: Friskis är samma skrot som jag anar Sats är, ännu mer efter detta inlägg.
Har avslutat Friskis efter många om och men och tillslut återbetalning av autogiro de drog "av misstag" , JO JO.. *betackar mig*

med risk för att låta indoktrinerad grande så har jag hittat ett annat, med öppet kl 5-23 alla dagar vilket jag gillar då jag inbillar mig att jag går dit oftare. Men det ligger nära jobbet, så jag har snart eliminerat alla mina ursäkter för att inte träna, snart..
Heter Puls & Träning och är sånt där franchise, så man vet ju inte hur det är på andra ställen iofs.

Vittnar till Emsters fördel om pressen hör av sig!

Anonym sa...

btw inte jag heller :)

Cizzi sa...

Jag är i alla fall ingen samhall-reject :P hahaha Tråkigt dock att du blev dåligt bemött.

emster sa...

my: känner igen det där puls o träning... är det gamla njoy? blir friskis för min del!

bagy: så fort vi har köpt. då ba tjoff tjoff *gymma*

cizzi: klart du inte är! jag var jättenöjd m sats INNAN jag blev gravid. nu: never again.