lördag 15 januari 2011

ett, två, tre, tre, tre

hej alla vakna bloggare (småbarnsföräldrar alt tuffa singlar som kommer hem nu fr gårkvällens match)!

ett: lillungen sover frukost.
två: make spelar fotboll.
tre: jag sitter i soffan med en kopp kaffe, omges av ett vackert ljudlöst vakuum, väldigt skönt. är ff mkt glad över barnbokskursen som jag och Linn ska gå. Är så inspirerad! Igår kväll när jag och Jäl kollade på ngn mkt komplicerad norsk film om en patriot som hette Max Manus och jag direkt fick tvångstankar om hans efternamn så började jag istället fantisera om när jag (och Linn) blir firad(e) barnboksförfattare och får va med på talkshow på teve och bli intervjuad. I min fantasi blir jag intervjuad av Kristian Luuk INTE SKAVLAN, jag fattar fan inte vad Skavlan säger. Får hans gäster frågorna i förväg eller kan ALLA svenska kändisar mummelnorska? Gud, höll på att dö norska pinsamhetsdöden igår när Skavlan presenterade familjen Stoltenberg som "den skandinaviska Kennedyfamiljen". Stackars alla norrmän som satt hemma och ba "neeeej, vad gör han! Som om inte svenskarna garvar tillräckligt åt oss innan!". Skandinavisk Kennedyfamilj? *mygod*

tre, forts: ikväll ska jag på tjejmiddag. har köpt vitt vin för cirka hundralappen som ska "passa till det mesta". Planerar att bli gullig fullgumma, röd om kinderna och inte hänga med i konversationen utan sitta och le och ba säga"mm" som svar på allt och njuta av att va hemifrån. *söt*

tre, forts: "tre" handlade om mig. det finns så mkt att säga.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag är vaken. och dör ensamhetsdöden. Entertain me. Snälla.

emster sa...

HEEEEEJ! JAG MED! Skriv ett inlägg du så skriver jag också ett? Och snälla uppdatera din feja, det är så tråkigt där!

emster sa...

eh, ska vi chatta lite på fb?

Linn sa...

Varför är det så att stockholmare/östkustare har så svårt för norska? Det är ju kjempegöy!

ps. är också vaken. vaknade ur bakfyllekoman för att jag var så exalterad. ds.

emster sa...

vi skickar alltså dig till skavlan och mig till luuk!