tisdag 11 januari 2011

jag!

sitter och tänker på mig själv och hur rolig jag har varit i mina dar. kommer ihåg när jag var och hälsade på jäl i gbg innan vi var ihop. det var första ggn för mig i götet sedan jag va litet barn, jag var mkt exalterad och vi skulle äta riktiga räkor! i västerås där vi pluggade vägrade jäl äta räkor för han sa att de inte är goda i västerås och att det är skillnad mellan färska och frysta och jag var helt såhär "ja men det kan inte vara SÅ stor skillnad, NÖRD". iaf, när jag kom ner till götet så gick vi till bolaget och köpte en tetra ljummet vitt vin för en femtilapp och sen la vi resten av våra pengar på räkor som vi köpte i nordstan (femman? fattar aldrig vad som är vad) och han gubben i fiskargubbekeps som sålde räkorna började ösa i räkor med skal i påsen och jag ba "men asså, kan vi inte få skalade räkor" och jag svär det blev helt TYST i hela femman och gubben bara stirrade på mig, han hade aldrig hört ngt så dumt. jäl blev röd i ansiktet och ba "nej nej nej nej nej... hehe... hon är inte från stan. vi ska ha räkorna" och sen skojade räkgubben och jäl om mig "storstadsfröken". "skalade räkor" mumlade räkgubben hela tiden och så guppade han upp och ner lite.

vi gick och satte oss nedanför operan och drack ljummet vin och skalade räkor och jäl förklarade för mig att det skulle bli så dyrt med skalade färska räkor att det bara hade varit dumt. jag tycker inte att det hade varit dumt. det kliar och sticks att skala räkor. 

ps. ÄLSKAR färska räkor. 
pps. det ÄR skillnad.
ppps. köp färska räkor.  

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tips, Nordsatn är Femman :)
Förretsen, älskar din blogg!
//Jenny

Johanna sa...

Hahaha! Underbart!

Annika sa...

Haha. I min värld är du inte helt anonym eftersom Jane bloggat om dig och det är trevligt att ha ett ansikte på den som skriver :)

Men... hur som helst. Du är så himla rolig. Jag brukar spara din blogg och läsa efter några dagar för att få flera roliga inlägg i rad.

Sen skrattar jag högt, hysteriskt och igenkännande och min sambo tittar frågande på mig: Är det den där bloggen igen? :)

Ville bara att du skulle veta!

emster sa...

Jenny: TACK!! Kul att du gillar bloggen!

Johanna: en fin dag på alla vis!

Annika: åh, vilka fina ord, blir helt rörd! blir jätteglad!