tisdag 18 januari 2011

nu slutar jag med hormonerna

hej bloggen jag är så himla hypokondrisk och rädd idag för jag är öm i ena bröstet, alltså på sidan av bröstet nedanför armhålan. där inne är det som att jag har ett blåmärke. har även fått mens (why, livet?) och slutat äta mini-pe eftersom jag ändå glömmer att ta dem hela tiden och sedan får ångest av att jag glömmer. har ätit en halv karta men bara kommit ihåg fyra (!!) dagar. känner mig misslyckad. mkt illa att jag hämtade ut mini-pe för ett helt år. femhundramammapengar till ingen nytta.

har googlat "öm i bröstet" hela eftermiddagen och haft gråtattack där jag suttit med lillungen hårt i min famn (hon tröttnade jättesnabbt och ville ner men jag fortsatte krama och ba "jag älskar dig lillunge, jag älskar dig finaste lillunge du ska inte oroa dig för mamma buhu"). hennes röda stjärt har inte blivit bättre. vet inte vad jag ska göra faktiskt. allt känns så hopplöst och jäl har inte kommit hem från jobbet än (kl är 20.43). jag hatar när han har "styrgruppsmöte" nästa dag!

har bara ätit 837 kalorier idag men är för matt för att gå ut i köket och laga mat. ingenting på teve heller. GRÅTY SNYFT SNYFT.

11 kommentarer:

Anonym sa...

MEN KVINNA ÄÄT! Det där låter helt sjukt, herregud, du måste äta så du orkar vara mamma, inte hålla på och mäta maten. Och sluta m hormonerna om du behöver det. Naturligt etc.

*skäller*

emster sa...

min man kom hem nu och ska laga maten. *piper*

Anonym sa...

mkt bra

emster sa...

jaa. är mkt lydig när bagy ryter. *rädd*

Anonym sa...

ehm...jag är en sån där helt vanlig anonym bloggläsare och jag tänkteatt jag skulle lugna din hypokondri lite. Jag har också haft ont precis där och tilloch med varit lite svullen så det nästan känts som en knöl. The horror! Det visade sig vara körtlarna som var svullna. Inge farligt alls, kan hända lite då och då om man är typ förkyld. Men om det inte går över inom några dagar ska du kolla upp det ändå. Man kan ju aldrig pusta ut helt.

p.s du är skitrolig!

Lena sa...

Apropå hypokondrisk så kände jag samma sak som du en längre tid och då hade jag slutat amma ett halvår tidigare. Började tänka på ord som bröstcancer och annat otrevligt så jag gick till läkaren, fick remiss till mammografi och... nada.
Jag hade ehm... mjölk kvar i brösten.
Du ska vara uppmärksam men om du tex har mens eller ammar så kan brösten kännas lite extra knöliga.
Kram :)
Och hej förresten!

emster sa...

Anonym & Lena: hej, välkomna hit och typ världens STÖRSTA kram till er! tycker att jag stämmer in på allt ni beskriver (förkyld, mens och ammar) så jag lugnar mig i några dagar innan jag hastar iväg t läk!

Linn sa...

Emster! Jag läste på ena annan blogg om sluta amma och sånt och där stod det att man kan få mjölkstockning/klumpar i tuttarna när man drar ner på amningen. Helt ofarligt. Har ingen aning om ifall det kan stämma på dig, men jag tänkte ändå vidarebefordra informationen.

Linn sa...

ps. ät mer för faen. dubbla mängden du hade ätit när du skrev inlägget och du når ändå inte minimiintaget.

Y sa...

Inotyol, äh minns inte hur det stavas, gjorde bara att min älskling blev ännu rödare. Fick tips om Bepanthen och nu är han precis lika fin som förut! Kanske din sköning också vill ha annan salva?

emster sa...

Y: jag har bepanthen när hon bara är "lite" röd och inotyol när det är värre.

Linn: håller ju på att dra ner på amningen så kan mkt väl va!