söndag 24 augusti 2008

Som svärmor brukar säga: Dagen efter kvällen före

Flämt! Har lyckats ta mig från sängen till soffan. Pulsen gick upp i max av ansträngningen. Ligger nu och pustar ut framför tvn. Kramar desperat datorn. Som att den är en stöttepelare. Något att hålla i när det blåser. Eller snurrar.

Ska skriva ett snabbt litet inlägg tänker jag. Om två minuter börjar min tvättid. Och jag har lovat Jäl att både tvätta och städa innan han kommer hem från Dalarna. Känns inte så troligt nu. Kommer svimma om jag går ner för trappan till tvättstugan. Måste vila lite.

Åh! Cola. Shit vad grym jag är som köper Cola dagen innan. Dagen efter kvällen före som Jälmamman brukar skämta.

Innan Jäl åkte så sa han "Ja, och så har jag gjort i ordning mat åt dig. Bara att värma på, står i kylen. Här! Ser du? Såsen är i den här lilla burken. Så du klarar dig nu va? Du har 700 kronor på kontot, gör i n t e av med allt okej? Och så har du tvättid klockan halv ett på söndag. Glöm inte det. Och så måste du köpa nytt diskmedel till diskmaskinen. Ta INTE Yes. Åh he-rre-guuuud jag är som en pappa till dig!"

"Oh, big daddy. Hur mycket pengar sa du?"

Mmm, pengar! När Jäl hade åkt rusade jag ner till Fridhemsplan och köpte ett nytt läppstift på Make up store. Skitsnyggt. En kall rosa ton. Mycket tjusigt. Blev så inspirerad att jag till och med kammade håret till kräftskivan. Kanske börjar jag att bli vuxen...

Nä, nu måste jag tvätta.

Sa ju det: vuxen.

Inga kommentarer: