fredag 29 augusti 2008

Hej

Det är jag igen. Jag är tillbaka nu. Men det är så stressigt. Har knappt tid att prata – jag är helt chokad på jobbet. Det är korr hit och dit, målgrupper fram och tillbaka, filer med kunder, analys, beslut, ångra, ändra, nej det var bra från början hej och hå!

Fick mail från Ninde häromdagen. För mitt out of office gick till henne. Med mitt namn och så. Inte för att det gör något om ni vet var jag jobbar. Det är mest för att kollegor eller gubbchefer som av helt osannolik händelse skulle ramla in på bloggen inte ska fatta att det är jag. Inte på en gång i alla fall. Men Ninde, tack GULLE för heads up!

Jag är sönderstressad. Jag är med i alldeles för många projekt. Kan inte säga nej. Major problem för mig. Tack gode gud för helg. Andas iiiiin andas uuuuut.

Fjonk ringer och stör. Wot’s your prob? Jag har inte tid att prata i telefon. Fräs.

Stavar gud sitt namn med stor bokstav förresten? Gud eller gud? Heter gud Gud eller är det en titel? Typ som att Fredrik är statsminister men han heter inte Statsministern även om vi kallar honom det.

I alla fall: Snälla Gud kan du ta bort ett projekt. Eller helst två. Om man får önska. Så jag får mer tid till bloggen.

7 kommentarer:

A. sa...

Jag tror han stavar med stor bokstav... Lite som ett artistnamn. Ronaldinho, George Michael, A eller Gud. Det stavas med stor bokstav... ;-)

Felicitas sa...

Mmmm.. Jag tror också att han stavar med stor bokstav. Så skriver han i sin bok iaf, ja bibeln då alltså..

Felicitas sa...

PS. JAG HAR SAKNAT DIG!! Lova att aldrig aldrig aldrig sluta skriva igen!!!

Felicitas sa...

Det där med out-of-office-grejen och Ninde fattar jag förresten inte ett dugg av, men du får uppdatera mig i möra! *nyfiken i en struuut*

emster sa...

A: Men du stavar ju A med liten bokstav: a? :-)

Felicitas: Smart tänkt! Du är så smart, ingenjör och allt!

A. sa...

Ja, det är ett litet problem. Blev så av misstag. Det ska vara stort A egentligen men nu är det inarbetat hehe...

emster sa...

Okej jag fattar. A it is alltså. Lilla a känns kanske inte lika coolt? typ inte så manligt...

fast är det inarbetat så kasnke du är stuck med det... ;-)