söndag 17 augusti 2008

Jag: värsta litt-creddig

Jäl tycker att jag litteraturbloggar alldeles för lite för att kalla min blogg för Recensenten.

Men jag har varit runt och kollat in alla dessa Litteratur- och kulturbloggar och de är ganska pretto. Skriver skitmycket och på ett himla fint sätt. Jag orkar inte. Jag är inte alls är som de. Vi har inte så mycket gemensamt. Det är bara det.

Så visst, min blogg är inte så mycket litteraturblogg som jag hade tänkt. Men det blir ju sällan så. Som man har tänkt. Exempel på det är mögelost och champagne. Och det blev ju bra ändå. Vi är tacksamma för det nu. Även om man i början kanske tänkte att det var lite ofräscht med ost som möglat. Men nu mölar vi med glädje i oss. Så kanske det blir med bloggen. Den kanske upplevs som o-creddig och o-pretto nu. Men det kanske är det nya svart. You wait and see.

Jag skrev i och för sig om det fantastiska alstret Blandade sagor häromdagen. Det borde räknas. Man kan nästan säga att jag är en icke utgiven författare. Kanske borde skicka in Blandade sagor till lämpligt förlag och gå från icke utgiven till refuserad. Värsta litt-cred på det.

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Att du recenserar livet på ett underbart sätt borde definitivt räknas! :D

emster sa...

Tack vännen!