tisdag 5 augusti 2008

Femtioårspresenter och rebellfeminism

Det pågår en vild maildebatt angående Jälmammans femtioårspresent. Wacko vill som bekant köpa en resa. Jäl har inte råd och det har väl kanske inte Saram heller eftersom hon ska spara så mycket som möjligt.De hade andra förlag som ratades av Wacko. Han tog därför på sig att hitta på något annat. Kolla upp lite upplevelsepresenter som kan vara aktuella.

Det har han inte gjort.

Så nu börjar syskonen få panik. Jag och Jäl sprang runt hela lunchen och tittade i affärer. Kom på bra grejer, va.

Men nu är maildiskussionen i full gång. Eller Jäl mailar med Wacko och skickar utdrag ur Wackos mail till mig. Jag kommenterar elakt och skickar tillbaka till Jäl som omformulerar och skickar svar till Wacko.

Släkten är värst. Och bäst, I guess. Vi kommer ju ha sjukt kul i helgen. När Jälmamman fyller femtio och plastsyster Läkaren gifter sig. Vicket party.

Förresten kommenterade Jäl mitt feministmanifest i ett mail:

Du har ju alltid tyckt att feministeliten i Sverige är ett gäng puckon, eller?

Mitt svar:

Jag har blivit tillräckligt gammal för att inse att de (feministeliten) har rätt.

För så är det. Med ålder kommer visdom.

Jäls respons. Han är rebell, min kille. Läs och njut:

Klart de har rätt det finns ingen som tycker något annat men de, ni, vi, får komma med lite nya hooks.
Vi skulle behöva vara mycket hårdare och rakare att kvinnor borde systematiskt diskriminera män på samma sätt som kvinnor blir. Mycket enkelt, öga för öga tand för tand till man besegrat patriarkatet på dess villkor.
Tyvärr är det redan kört eftersom en samstämmig kör av kvinnor (och män), vi kan kalla dem politiker (och annat pack) vi kan kalla dem rediga vuxna redan hunnit lagstadgat emot detta. Och jag lovar att det var drömscenariot för de elitistiska och fördomsfulla männen i detta landet (och då menar jag inte de lirarna som springer runt på Stureplan i designerkostym) (nästan som jag) utan de som tänker ett steg längre (de som inte är politiker utan de som sitter på de höga positionerna i näringslivet). De visste att de var kört för feminismen så fort alla dessa jävla lagar stadgades nu kan man gott luta sig mot dessa och på så sätt mycket enkelt göra att processen blir långsam och utdragen. Vi kommer inte att få ett jämställt samhälle i Sverige så länge vi lever men det kommer att bli stora skillnader nu mot 30 år fram. Det är jag säker på, men det hade (tror jag) gått mycket snabbare utan alla dessa lagar varför ska allt lagstadgads????? Why why why jag tror på folket!!! (Iaf de som är födda efter 1974)

Your man.

Summa sumarum, (glömde i förra mailet)

Det som inte hjälper för att snabba på det hela är (tyvärr) inte inlägg som ditt (även om jag fattar grejen) det som behövs är en undergroundfeminism som går ut på att bryta mot lagen och hela hela hela tiden systematiskt diskriminera män (alla män från barn till pensionär) och det ska ske tyst utan skrivelser utan plakat utan speciella dagar utan något, det skall vara normalfallet. Och det fina är att ytterst få som nyttjar denna typ av lagbrott kommer att behöva stå till svars för det.


Joråsåatte...

6 kommentarer:

Felicitas sa...

Ni har väldigt intressanta mailkorrespondenser du och din kille. Min kille skriver typ mest "Okej. Pöss", om han ens bemödar sig med att svara. Han tror typ att varje enskild bokstav kommer att straffa honom med en diskning om året per styck (och om du inte visste det så HATAR min kille att diska).
Jaja, vad är väl en bal... :)
Å andra sidan bygger min kille ett hus till mig, det du!

emster sa...

Jo han är bra din kille. Min med. Bäst bäst bäst...

Felicitas sa...

Näää Emisch... DU e bäst!! ;D

emster sa...

Mmm. Och min kille.

Och ni.

Ja, och så gillar jag barn, hundvalpar och önskar mig fred på jorden.

Vann jag nu?

Felicitas sa...

Låt mig få presentera...

Miss Frikin Sweden!!!!

emster sa...

Tack tack. Det är en stor ära. Jag skulle vilja börja med att tacka min mami och papi, som alltid har stält upp för mig. Mina vänner och självklart min Jälli!

Det här är en ära. Jag ska bära kronan med stolthet.

Tack till alla mina fans!

Tack tack, allra ödmjukast tack.