måndag 25 augusti 2008

Den brainiga tjejen med de braiga uppdragen

Totalt sinnesförvirrad dag:

Åker hemifrån med alla våra hemnycklar. När Jäl ska gå kan han inte låsa. Ringer mig säkert tusen gånger. Jag sitter i ett annat rum med en korr som har deadline. Och mobilen kvar på min plats. Jag har även med mig båda Jäls cykelnycklar. Han kan alltså varken låsa eller cykla.

På gymet upptäckter jag att jag har med mig bilnyckeln. Den ligger i min hoodie. Och jag har slarvat bort mitt hänglås. Får smyga in med min cykelkorg på armen. Som en tant! Är väldigt stolt över att jag håller så bra ordning på mina saker. Och Jäls saker. Han är också mycket stolt.

Konferens imorgon. Jag är utsedd reiseleiter, ska pricka av alla på centralen. Valla in fåren typ. Se till att de kommer i tid. Åka ändå om de inte gör det. Jag har fått extremt tydliga instruktioner. Undra om jag har fått det här brainiga uppdraget för att jag är yngst? Och blond. Och kvinna. Fast jag ser det hellre som att jag gör K-woman en tjänst. Hon håller i konferensen och ska vara reiseleiter från Arlanda. Jag har fått en lista med alla som ska prickas av. Glömmer den på jobbet, får åka tillbaka och hämta. I svettiga träningskläder och klackisar. Typiskt!

Har anmält att jag är laktosintolerant. Fast det är jag inte. Det brukar bara vara sådana fettiga gräddsåser och det har jag inte lust med. Totally fåfäng men vadårå. De fem extra cenitmeterna sitter där de sitter.

3 kommentarer:

Ninde sa...

Laktosintolerant? Ha,ha den varianten var ny. Annars har jag nog hört/eh använt de flesta knepen...;)

Felicitas sa...

Haha! Det där knepet har jag faktiskt också tagit till någon gång! :)

Och jag förstår att Jäl tycker om dig för att du håller sån koll på sakerna. Det har jag gjort åt Niclas också några gånger... :)

Miss you bajbi!
Pöss!

emster sa...

Ninde och Felicitas:

Laktos visade sig vara GRYMT. Jag fick skitfin mat hela tiden. Och supergoda efterrätter. Alla andra fick värsta mycket sämre!

:-)