torsdag 7 augusti 2008

Att vara i trettioårsåldern

Alla är gravida. Eller gifter sig. Eller fyller jämt.

Det är kostsamt för mig som också ska gifta mig och fyller jämt nästa år. I år är ju året då jag ska spara. Det går inte med alla fester, bebipresenter, födelsedagspresenter, bröllopspresenter, möhippor och kläder man måste köpa och kemtvätta. Det är skitdyrt att vara i trettioårsåldern. Trettioårsåldern sucks! Varför måste man bli äldre? Ser på Trinny och Susanna. Stilakuten. De kör en special på old ladies. Att allt hänger mer och mer ju äldre man blir. Och det är sant. Jag känner av det. Inget kul. Inget kul alls är det. Sa till Jäl att det enda rimliga är att vi lägger bröstlyft till mig i vår sparbudget. Pattarna kommer ju att hänga till knäna efter att ha ploppat ut ett par kottar och sedan ammat dem. Stackars bröst.
”Hur mycket ska du lyfta dem” undrar min feministiske kille och trycker upp mina bröst så att de hamnar precis under min haka.
”Eruinteklok” skriker jag. ”Släpp!”
Jäl släpper. Klonk låter det när tuttarna trillar ner.

Fan.

Definitivt ett lyft.

Spinner vidare på det här med barn. Alla småbarnsföräldrar gnäller om hur jobbigt det är att ha barn. Hur svårt kan det vara?
”Varför stönar alla småbarnsföräldrar om att kottarna vaknar så tidigt och kommer och hoppar i sängen klockan fem på morgonen?” säger jag. ”Om de vaknar för tidigt får man väl lägga dem senare eller? Hur enkelt som helst.”
Jäl håller med mig. Verkar inte vara någon match direkt.

Kommer att bli skitbra föräldrar.

Inga kommentarer: