tisdag 19 augusti 2008

Jag har ett kön, vad är det med det då?

Jag har varit på gynundersökning, okej? Det var då jag fick stresspanik och började blöda näslbod och grina och det slog lock för öronen och började pipa. Men i alla fall. Jag var hos gyn. Jag vet att alla män sätter kaffet i halsen när de måste läsa om något så tabu som det kvinnliga könsorganet. Blir lite irriterad över det. Måste säga ifrån. Kan inte vara tystad längre. Kvinnor har ett kön och det är inget konstigt med det. Killar pratar om sina snoppar hela tiden. Det är så himla gulligt. Men tjejer är könlösa. Jäl sa så igår: Kan du skriva att du var på gynundersökning?

”Varför inte?”

”Nej inte vet jag” svarar han, ”om du tycker det är okej så.”

Det är ju han som inte tycker att det är okej. Det var ju det han menade. Jag tycker att det är supernaturligt. Även om jag får sjuklig noja och ångest varje gång jag måste dit. Det är en annan sak. Men jag blir så trött på hela grejen. Alltid ska man behöva vara på hugget. Aldrig semester liksom. Alltid ska man behöva vara Feminsistemster. Vi måste reclaima det kvinnliga könet. Som bögarna gjorde med bög. Ingen tycker att bög är ett skällsord längre. Så måste vi också göra.

Diskuterar med ett par kompisar på lunchen. Vi blir inte äcklade. Äter gott ändå. Vi har den eviga diskussionen om vad det ska kallas. Mutta, tycker jag. Men de andra menar att det låter ofräscht. ”Snippa då?”. Näe, det låter så vingklippt. ”Slida?” Nej, absolut inte. En slida är ju något man stoppar kniven i. Det är det man har den till och då skulle alltså slida betyda att det är där man stoppen penisen. Värsta mansperspektivet. Går vi inte med på.

Vi enas om fitta.

Fitta, fitta, fitta, fitta!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hum...jag skiter i vilket kön man har. Menar bara att vissa saker vill man (ok, läs jag) inte läsa om, att man var hos läkaren eller, det värsta, någons drömmar. Måtte jävulen ta alla som tror att deras arbetskamrater eller bekanta är intresserade av va fan de drömde om.


-Ojoj vetu vad jag drömde inatt?

-Nope

-Jag var jagad av en krokodil sen var jag helt plötsligt i New York och dansade...konstigt va??


Bara för att man kan berätta det är inte ett måste. Se ovan, va fan svarar man på det?

Det kanske bara är jag men vissa saker är helt enkelt ointressanta.

//Jäl

emster sa...

Älskling:

jag menade inte så, att det ät jobbigt för killar att höra att det finns ett annat kön, som inte är killar utan tjejer. Jag menade att det är skillnad på det kvinnliga och manliga könet. Typ om en liten flicka håller på och pillar sig där nere då är det: "nej usch usch, inte pilla". Men om en liten kille pillar så är det jätteroligt. Det är skillnad.

Drömmar...

Kommer du ihåg när du drömde att jag var en jättespindel? Och komer du ihåg när du drömde att du var en blandning mellan stålmannen och Bamse och du vaknade upp och skrek: Jag är Bamse!!

Inte prata drömmar, tsss

:-)

Felicitas sa...

Hahaha! Det är nästan så att kommentarerna var roligare än själva inlägget den här gången.

Persikor utan päls och jag är bamse. Det finns ingen som din Jäl, Emisch! :D

*puss på er båda*

Anonym sa...

Snack, det handlade om vad som var kul att läsa (se felicitas kommentar, hon tyckte inte det var speciellt kul att läsa om dina läkaräventyr).

"Jag menade att det är skillnad på det kvinnliga och manliga könet."

Hehe no shit!!!

emster sa...

Felicitas: ja han är one of a kind. men din kille med ju. puss på dig med: SMACK!

Jäl: Du vill bara bråka - du fattar vad jag menar! Snart är det So you think you can mjau, då ska vi ju kramas i soffan. Peace ok?

A. sa...

It-samhälle deluxe. Prata med varandra via en blogg från samma rum. Stort... Eller läskigt.

emster sa...

Visst är det härligt? eller helt rubbat... kan inte bestämma mig :-)

A. sa...

Behöver det ena utesluta det andra? :-)