onsdag 20 augusti 2008

Nya gamla Ullevi

Jag får fortfarande inte välja kanal på teven så jag kan lika gärna sitta här och skriva av mig. Det är fotboll. Landskamp mot Frankrike. Om jag ska vara ärlig så blev jag lite bränd av landslaget i somras. Har inte riktigt kommit över det. Är lite tjurig på han tönten i träningsoverall. Tycker att han gör en del felval. Så jag vill inte vara med. Jag sitter här vid datorn istället.

De spelar på Nya Ullevi. Det är fantastiskt roligt att den kallas Nya Ullevi. Så dålig fantasi. Hur gick det till på det kommunalmötet när de skulle bestämma namn? De bara: Men gubbar, Ullevi har ju funkat jättebra som namn på den arena vi har nu. Så vad säger ni? Ska vi köra på Nya Ullevi?

Folkets jubel.

Nu har de rivit Gamla Ullevi och bygger en ny arena där. Kommer den heta Nya Gamla Ullevi? Eller blir Nya Ullevi automatiskt Gamla Ullevi och den nya arenan Nya Ullevi? Bergis blir det så. Typisk Göteborgshumor.

Åh, snart är det härliga dancingprogrammet So you think you can mjau. Då byter jag kanal om jag så ska slå ner Jäl med fjärrisen! Ka-tjong rakt i pallet!

Inga kommentarer: