onsdag 9 juli 2008

Övertid?

Min kompis Mackan har tillsammans med sin bror Mad Ad öppnat en egen livsmedelsbutik .

De öppnade den i mars 2007. På ettårsdagen var jag och Jäl där och shoppade lite. Då berättade Mackan att han hade räknat ut att på det året så hade han jobbat tre och ett halvt år. Om man då jämför med en person som jobbar fyrtiotimmarsveckor.

Mitt övertidskonto känns helt plötsligt rätt futtigt.

Igår träffade vi Mackan och hans tjej Ciss på stan. Käkade italienskt, tog en öl. Han hade semester. En vecka. Thats it.

Det finns helt klart fördelar med att vara anställd på den Stora Organisationen.

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Mackan har faktiskt en vecka till i sommar, men han jobbar en vecka emellan först... Jag tror att han har gått och blivit lat helt enkelt! ;P

Felicitas sa...

(Jaja, om det inte har blivit ändrade planer dvs, men jag TROR att han skulle få en vecka till, vecka 30.)

emster sa...

Ja det verkar himla slött! Håller med. Två veckor! Fräckt alltså...

:-)