torsdag 10 juli 2008

Solidaritet

Busstrejk. Igen.

Jag vill vara solidarisk. Tycker till exempel att de verkligen ska kunna ha lång tid att vila emellan passen. Allt annat är ju orimligt.

Men det är ändå svårt att tycka till om löneläget. Jag jobbar inte där. Jag vet inte hur det är! Jag har inte en aning om vad en bussis tjänar… mer än att de, helt gratis, får glada sånger från dagisbarn. ”En busschaufför en busschaufför det är en man med glatt humör…” och det är klart, det blir ju ingen mätt av. Eller kan åka en vecka till Mallis på. Och det bör man väl rimligtvis kunna. Och kanske betala hyran?

Finns just nu kanske inga glada bussisar. Stackars dagiskids.

”En tuc tuc förare, en tuc tuc förare det är en jättesmal svettig maaan”?
Hmmm…

Mrs Chef berättade att hon hade läst i tidningen att VDn för Swebus hade tyckt till om chaffisarnas löner:

”Det behövs ju inte direkt någon Einstein för att köra buss.”

!!

Nä, kanske inte. Men det är inte så många jobb som kräver en Einstein. Till exempel behövs det inte för posten som VD för Swebus!

Han borde önska sig nya värderingar av tomten i år.

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Vilken komplett jubelidiot. :P

emster sa...

Jag vet! Man blir ju helt matt! Fin människosyn...

Har inte läst det själv men jag litar på Mrs Chefs ord.