lördag 19 juli 2008

Festivalsommar

Har varit på festival. Total ungdomsvarning tänker ni. Fast allvarligt så har tantfaktorn aldrig varit högre. Någonsin. Jag har varit på jazzfestival med Jäl och Ia. Det var verkligen vuxentillställning: ölen pantades enligt instruktion i returbehållarna. Ungdomarna drack kaffe (ej spetsad) och såg alternativa ut i krulligt hår, jazzkavaj och jazzhatt. Ingen trängdes. Baja majorna fungerade och var inte nerspydda eller nerbajsade.

Tänk Hultsfred för pedanter.

Höjdpunkten var Loop Troop. Fick mig att minnas blöta utekvällar i V-ås. Tider det.

Har även varit på festival för träbåtsfantaster.

Värsta festivalsommaren.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Det är den enda typ av festival jag ens skulle överväga att gå på... Men sen är jag ju en tant också! ;)

Pöss!

emster sa...

Hihi... jaaa lite tant. precis som jag :-)

Anonym sa...

kom på dan efter festivalen att vi glömde panta våra burkar! INTE OK!!! jag skäms...

emster sa...

är det sanning? coolt.

hårdrock liksom... :-)