måndag 21 juli 2008

Drömmar, champagne och orgasm

Inatt drömde jag att Felicitas mams och paps var och hälsade på. Vi var ute på slottet och turistade runt. Felicitas skulle gå en egen liten promenad med deras galna hund Xena. Vi andra stannade kvar.Fikade eller nåt. Då såg jag henne. Hon tjuvrökte! Och gick skitsnabbt för att vi inte skulle se. Hennes päron skulle inte se. Kan ni fatta, Felicitas rökte. Så då skrek jag. För allt vad jag var värd:

Jaaaaaaaaaaaneeeeeeeeee!

Sedan drömde jag att jag var i alperna. Testade en ny sport. Bergen var inklädda i skumgummi och duntäcken och jag hoppade ner för bergen: wiiiiiii....hooooopp...woooo... Jag tog ett duntäcke och använde som falskärm för att dämpa mina skutt.

Wacko tycker att det är orättvist att jag har fluffiga härliga drömmar om duntäcken medan han drömmer om att maskar kryper i hans kropp och att han blir jagad och vaknar upp andfådd och kallsvettig. Tjaa, så kan det gå när man inte svarar i telefon på sin trettioårsdag... Jäl tycker att det är taskigt att jag skvallrade på Felicitas så där framför hennes föräldrar.

Har läst ut Otrogen på öppen gata av Belinda Olsson (den andra boken om Agata Hansson). Den var lika rolig som den första. Typ en fyra på chick litskalan. Lever mig in sjukt mycket i Agatas liv. Jag blir orolig att jag är Agata. Att det är jag som jobbar på Aftontidningen och är mammaledig åt en liten skrikunge. Hjälp, jag har inte alls lust att gå upp tretti kilo och inte få på mig jeansen och flirta klumpigt med sexiga tjugåtreåringar på jobbet. Gud så pinsamt.

Jäl har läst ut Volvo lastvagnar av Erlend Loe: Den var >>okej, skum, rolig, bra, äh jag vet inte<<. Vad är grejen med det förresten undrar Jäl. När bytte man ut "citattecken" mot >>skumma pilar<
Jag vet inte.

Wacko har glömt att köpa en födelsedagspresent till Jälpappan som fyllde år i mars så vi tar en sväng in till Stenis. Wacko köper en flaska Bollinger (det märke Bond föredrar). I Bokhandeln vill Wacko köpa ett fint kort. Jag köper en bok om champagne och en om orgasmer. Den om champagne köper jag för att jag vill kunna briljera på cocktail- och mingelpartyn som jag aldrig blir bjuden på. Den om orgasm för att Jäl verkar heltänd på den. Situationen verkar göra Wacko lite illa till mods, han skruvar på sig och blir lite blyg.

Jag köper i alla fall boken och längtar hem lite...

3 kommentarer:

Ninde sa...

Jag som trodde du skulle ge den sistnämda boken till Jäl. Så att han kunde briljera lite..;)

Felicitas sa...

Hahahahaha! Underbar som sagt, underbar!!! :D

Men en människoplågare i smyg (nja - kanske mer på öppen gata), det har vi ju slagit fast redan.

emster sa...

Ninde: bra där. Jag och Jäl kanske kan läsa tillsammans. Sparkles...

Jan-E: Im a lover not a hater...

puss puss

// e