söndag 27 juli 2008

Det finns en särskild plats i helvetet för alla kvinnor som inte hjälper varandra

Puh.

Jag börjar bli som pensionärerna i värmen. Bara klagar: Usch vad varmt det är. Vad ska det vara bra för? Ja, du vet jag får ju vattna blommorna på balkongen flera gånger om dan. De stackarna förstår knappt vad som händer. Uj uj. Hungirg blir man inte heller.

Och det är ju en av mina hobbies. Äta.

Ute hos Bollan och Lången igår på hans extremt schyssta plejs i skärgården. Lyx. Och nu skämtar jag faktiskt inte när jag säger att det var årets varmaste dag. Kalasdag. Förutom att jag och Jäl åkte ifrån vår ryggsäck med handdukar, solkräm, böcker, ombyte, kepsar och sjalar (haha). Det kom vi på när vi var framme och skulle packa ur bilen. Snopet. Jäl svor. Plus att när vi handlade i Mörby centrum så fick vi p-bot, nej föråt kontrollavgift.


Jällafrickinskithelvetesballe! Vad är det för manwhore som lappar miiig!?!


Det blev lite stel stämning i bilen sen. Jag som hetsringer till CarPark och kör bil samtidigt. Jäl som låtsasbromsa och håller hårt i det där lilla handtaget ovanför dörren. Driver mig till vansinne! Insinuerar han att jag inte kan köra bil?

Nej nej. Jag kör jättebra. Skitbra. Kolla vägen nu!

Ahhhhh!

Eftersom jag inte hade med mig någon bok fick jag låna en av Bollan. Rättelse: Jag fick låna en av Feministbollan.Det finns en särskild plats i helvetet för alla kvinnor som inte hjälper varanda. Av Liza Marklund och Lotta Snickare. Perfekt när man är lite uppjagad sådär. Annars brukar jag inte läsa Liza Marklund. Har svårt för personer som stavar Lisa med z. Men en bok vars titel är ett coolt Madeleine Albrightcitat går såklart bra.

Efter ett tag orkar jag inte vara upprörd längre så vi leker "Ligga, döda, gifta". Det är en lek där man får tre personer och man måste välja vilken av dem man vill ligga med, vilken man väljer att döda och vilken man gifter sig med.

Jag fick Sven Wollter, Pontus Enhörning och Kungen.

Jag gifter mig med Sven Wollter Han verkar trevlig i På spåret och han kommer nog inte kräva några sexuella aktiviteter från mig. Han vill nog bara ha sällsis. Kanske efterlämnar han sig ett trevligt litet arv. Eller åtminstonde teakmöbler från 50-talet. Bra deal.

Jag ligger med Pontus Enhörning. Känner inte att det finns några krav på att båda ska komma eller så. Ett ligg är ett ligg om den har varit inne. Det tar en sekund. Och en massa terapi att komma över sedan.

Dödar kungen. Of course. Jag blir ju berömd på köpet. Statskupp.

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Nu har du säpo efter dig livet ut, det vet du va? FRA och hela kittet. ;P

emster sa...

Tänk vad de kommer att kivas om mig på Säpo. Jag blir värsta gulduppdraget! Heja mig.