onsdag 23 juli 2008

Panda på stan!

När vi sitter på middagen med Krillian och Mary så kommer det ett par tuffa Gbg-tjejer och slår sig ner vid bordet brevid. De tar genast upp de häftigas accessoar: ciggisarna. Jag viftar irriterat med armen. Stil att komma hit och röka när jag och min gravida väninna ska äta middag.
"Tur att inte du röker" säger Mary. "Du hade bergis lärt Gert-Jörgen att röka innan han fyllt tolv då".

Hm, ja kanske det.

"Men det är ju aldrig för sent att börja röka" påpekar Krillian. "ifall hon vill bli mer cool. Som ungdomarna".

Nej just det. Bra idé.


Förresten ser alla i Götet ut på ett av fyra sätt:

* Håkan Hellström. (fast tjockare)

* Kitty Jutbring. (på pricken)

* Seglare. (fullkittade: seglarskor, HH-jacka, finshorts, nyckelring med flytplupp)

* Jack n jones reklam. (killar som har köpt alla sina kläder vid samma tillfälle på JnJ. Inklusive de trasiga, fransiga jeansen)


Jag har fått solbrännemärken efter mina solglasögon. Ser ut som en panda fast tvärtom. Snyggt.

______________________________________

Ps. Jäl har läst Mörkrets hjärta av Joseph Conrad och menar att filmen var tvåhundra gånger bättre än boken. Märkligt.

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Sötaste söta.. Du KAN nog uppfattas som dryg ibland.. ;D Hahahaha!! Underbart!!!

emster sa...

jag tror dig inte!

puss