onsdag 30 juli 2008

Böcker A-Ö, andra bokstaven

Måste springa fort för att komma i kapp. Malin ligger redan på femte bokstaven. För mig är det dags för bokstav numero två.

P: Pe-pe-pe-pe-pe-peeee.

Författare: Peter Mayle

Ett år i Provence. You gotta love it: Man blir hungrig = bra. Och sugen på vin = väldigt bra. Och lockad att flytta till Frankrike... = jo, Sweden sucks. Inte just nu när det är 25 grader varmt och sol. Men sen, då när helvetet kommer tillbaka. 8 grader kallt, regn, slask och saltade vägar som pajar skorna. Buuuu! Men Ett år = Mmm, som bacon - balsam för själen.

Bok: Påven Johanna

Sjukt bra sommarläsning. Spännande med en historisk touch. Fast en liten lätt peddovarning på kärlekshistorian kunde hon inte låta bli. Iiihhh!

Karaktär: Pippi! Pippi frickin Långstrump.

Jag älskar Pippi. Pippi tillhör De Kvinnliga Förebilderna. Till och med min klädstil kallar jag "Pippi Långstrump chic" (på fritiden) och "Pippi Långstrump corporate" (på jobbet). Skillnad? Jo, på jobbet brukar jag ha klackisar med stängd tå och på fritiden klackisar med öppen tå eller coola jympisar.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Påven Johanna gillade jag med..och Provence är fint..:)

emster sa...

Ja, heja Påve-Johanna. Hon rockade hela Rom!