onsdag 23 juli 2008

Rugbysnack med Niles och Frasier

Vid frukosten börjar Jäl och Wacko syskonbråka om sport. Är det fotboll, amerikansk fotboll, rugby eller aussi rules som är den hårdaste sporten? Åsikterna går isär. Saram sitter tyst. Orkar inte ens titta upp från frukostskålen, så ointressant är det. Jäl kör taktiken "jag höjer rösten, det innebär att jag har rätt". Wacko hakar på samma taktik. Wacko menar att rugby måste vara hårdast; de har ju för sjutton inga skydd och man får tacklas typ hur som helst. Jäl tycker å andra sidan att aussie rules borde vara hårdare för att där är det så fysiskt. De springer sjukt mycket och har ändå inga skydd.

Det här är alltså diskussionen från bröderna som brukar kivas om vem som är mest lik Frasier och vem som är mest lik Niles (båda vill vara Niles). Så kan det gå.

På eftermiddagen åker jag och Jäl in till Götet. Möter upp Krillian och Mary på Linnéterrassen. De har precis gift sig och Mary är gravid. Bebisen går under arbetsnamnet Gert-Jörgen. Fast de vet inte om det blir en tjej eller en kille. Krillian vill hemskt gärna bli omnämnd i bloggen och säger en massa konstiga saker i hopp om att bli citerad. Till slut kommer vi överens om att jag kan skriva om hans desperata försök att komma med. Snacka om att vara mediahora. Jäl påpekar, på tal om bloggen, att jag borde "styra upp recensionerna". Jag borde se till att det går att söka på titel, författare, betyg och allt möjligt. Låter som en utopi för någon som är så teknikavert som jag. Något att ta tag i efter semestern helt enkelt.

Inga kommentarer: