torsdag 31 juli 2008

Bitcha med Emster

Jag och Jäl har varit på Fjäderholmarna. Och stött på en idiot. Jäl var beredd att köra värsta drop kicken på honom. Det är värt tre månader på öppen anstalt menar han.

Jag stöttar dig fullt ut, my man!

Idioten är semifet, inte tjocka lår utan typisk ölmage av sorten "Jag skaffar mig en egomage medan frugan fixar käk, höhö." Ni vet, kommer hem och gnäller över hur jobbigt han har det. Fast han har inte hämtat ungarna en enda gång på dagis. Ever. En sån som kallar frun för Regeringen. Hate det alltså.

Vi står och väntar på färjan tillbaka. Han har köpt festis till sina barn. Säger till ena barnet: Här har ni era saft, men jag måste få smaka för jag svettas som en jävla neger.

Jepp, true story.

Frun: Snälla Krister, måste du säga så inför barnen. Det är väl onödigt.

Krister: Men vafan, det är ju precis så det är. Jag svettas ju som en jävla neger. Ska jag behöva be om ursäkt om det va? Jag kan väl inte hjälpa att negrer svettas så förbannat mycket!

Frun: Ja, nej det är klart. Förlåt.

Färjan kommer. Tjejen som ska ha biljetterna ber alla att ha sina biljetter framme för att visa när vi ska gå ombord.

Krister: VAD GÖR MAN OM MAN HAR TAPPAT SIN BILJETT? SKA MAN BEHÖVA KÖPA EN NY DÅ?

Tjejen: ??

Krister: VA? VAFAN? SKA MAN DET ELLER?

Tjejen (lackar lite): Eh, jaaa...

Frun: Lugna dig Krister.

Efter det vet jag inte vad som hände. Vi var tvugna att gå på och tappade bort Krister, hans fru och barn i vimlet.

Hoppas att han fick betala. Hoppas hoppas att det var droppen för frun. Att hon snodde kreditkortet och köpte resa till sig och barnen till Mallis. Två veckor.

_______________________________________________

När vi cyklar hem, bitchar vi lite om Krister:

"Han tillhör ju inte intellegensreserven precis"

"Nä, men han är typiskt en sån som är relativt framgångsrik, alltså tjänar en del pengar. Typ egenföretagare. Kanske hantverkare."

"Ja, och var jäkligt störig i skolan. Krävde sjukt mycket uppmärksamhet. Störde klassen och trodde att han staljade då. Att killarna blev impade och tjejerna kära."

"Precis så. Han trodde att han var skitkul."

"Exakt. Skulle bestämma."

"Skaffade barn skittidigt med en klasskompis från gymnasiet. Som ångrar sig bittert nu. Föraktar honom lite. Men hon vågar inte lämna."

"Nej, och Krister dreglar runt på firmafester och försöker vara otrogen. Slem!"

"Det funkade säkert förr, men nu... Nu är han bara en äcklig gubbe med ölmage och dåliga skämt."

"Som det där 'svettas som en neger'. What's up med det liksom? Finns det ens folk som umgås med honom?"

"Stackars barnen. Tänk att behöva skämmas för farsan redan från så tidig ålder."

"Jepp, fucked for life."


Jag sa aldrig att jag är snäll. Det är inte mitt jobb att vara snäll. Här får folk vad de förtjänar. Men för all del, Krister är ett fingerat namn.

8 kommentarer:

Felicitas sa...

Krister är fucked, big time.

emster sa...

Väl talat syster!

Ninde sa...

Men vilken idiot! Klockren beskrivning av äckelgubbetypen med undantag av att han också kan vara en medioker mellanchef i andras ögon och bolagets lysande stjärna i sina egna..;)

Gubbar som kallar sin egen fru för Regeringen brukar vara samma slemmon som inte vet när barnen fyller år samt refererar till andras fruar som "hans kärring". Oh yes we hate..

emster sa...

Ninde: Håller med om allt. JA.

We hate.

S sa...

Krister kniper enkelt en plats på sommarens idioter topp tio. Och jag öööönskar varje gång, precis som du, att "hans kärring" ska förklara för Krister att hon fått nog och lämna honom kvar ensam på skärgårdsön, i glasskön, på Gröna Lund eller var de nu befinner sig.

emster sa...

S: Det går knappt att ta in... Krister är verkligen i topp 10. Kanske topp 3.

Ja, vi hoppas på att hon drar. Att hon bara skimmar hans VISA-kort och sticker. Skitgubbe!

Felicitas sa...

Fan, Emisch..

Det absolut största problemet med att sjunga den där sången kommer att bli att inte lipa... And you know me. :-S

emster sa...

You can do it! Om du lipar nyper jag dig lite hårt bara. We fix!

Pöss