måndag 7 juli 2008

Sista veckan

Jodå. Nu är det sista jobbveckan innan semestern. Känner mig som Kalle Anka på julafton, ni vet när han åker husvagn med Musse och Långben och han vaknar av väckarklockan men inte riktigt vaknar utan bara somnar om? Så är jag nu. Ändå hade jag en relativt lugn helg.

AW på Josefinas i fredags med diverse kollegor. Sedan häng med Jäl och några kompisar på vår takterass. Eller vår förenings takterass. Känns som vår.

Jäl hade kompisar från V-ås här i helgen: Blex och Stefan. De pratar verkligen på västeråska. Låter himla kul.

Vi har kommit till den här åldern när man inte bara kan åka och hälsa på varandra för att supa och festa längre. Man måste ha en anledning. Därför hade killarna "aktieklubbsmöte". Eftersom mötet var hemma hos oss kunde jag ju inte undgå att höra. Det kommer aldrig att bli någon Aktieklubb av det där det säger ju jag det. Fast de tror typ att de kommer att få externa investerare. Som investerar flera miljoner. Och deras klubb kommer att gå så bra att de inte behöver jobba mer sen. Kanske hundra millar var eller så kommer det nog att ge. Nog.

Kan ju vara bra att starta skiten först. Inte bara prata om det i e t t år! Fast nu var det ju ingen som frågade mig om min åsikt så jag är tyst. Inte ett ord säger jag.

Igår var Jäl bakis. Han och V-ås killarna och Fjonka och Jimpa var ute i lördags. Efter "mötet". Men Jimpa blev dyngis och då blev Fjonka arg så då gick Jäl hem. Och väckte mig. Då snackade vi lite. Om karriär och fylla och sånt. Men när Jäl är lite fullis så höjer han rösten hela tiden när han pratar och efter en stund var ljudnivån så hög att jag blev trött igen och gick och la mig.

Blex och Stefan kom in någon timme senare. De hade varit på Lokal och hittade inte hem till oss. (Vi bor mitt emot Kronobergsbadet...)

Så då kunde inte jag somna om. Vidrigt när andra sover och man själv inte kan.

Idag är jag således Kalle Anka på husvagnssemester.

Snart har jag semester på riktigt.
Lycklig!

Inga kommentarer: