onsdag 30 juli 2008

Hört på Skansen

Allsång på Skansen med Fjant & Tant. I kön på vägen in står två små flickor bakom/framför/runtomkring. Sexårsåldern kanske. De har fått varsin heliumballong och vill nu prata som Kalle Anka:

Flicka 1: Sug. Du måste suuuuga Amanda.

Flicka 2 (Amanda) suger allt hon orkar.

Amanda (på fejkad Kalle-Anka-språk): Heeej, jag he-he-heter Amanda.

Flicka 1 (fortfarande inte nöjd): Nej, Amanda du måste suga mer. Sug!

Krille: Svälj! Du måste svälja.

Vänder sig mot Jäl.

Krille: De måste ju suga och sedan svälja. Det fattar ju vem som helst.

Haha.


Inne på allsången orkar vi inte trängas med alla barnfamiljer och hitresta pridedeltagare. Vi sätter oss en bit bort och pimplar vin. En geting flyger in i Tants tits. Hysterin är total. Mest över att Fjant inte hjälper till att vifta bort den.
"Du kan ju inte bara sitta där medan din tjej blir attackerad av rovdjur!" gaddar jag ihop mig med Tant (som har börjat grina av pärsen).
"Jao, fy faen" säger Tant på grötig skånska.

Getingen kommer tillbaka. Den här gången är Fjant beredd och viftar för fulla muggar. Men så clumsy att Tants vinglas spills ut i hennes väska.

Man ska inte skratta. Det såg inte alls kul ut.

När BWO spelade blev kidsen helt hysteriska. Shit vad de diggar Alexander Bards gäng. Homofobi kommer vara ett minne blott när de här kottarna blir stora.

5 kommentarer:

Felicitas sa...

Usch jag blir ju kallsvettig och darrig bara jag tänker på den där getingen. :-S

emster sa...

Hehe. Jag vet.

Ninde sa...

"...det fattar ju vem som helst" ha ha..Låter ungefär som när min kompis lärde ut vattenpipsrökning i tjejgänget...;)

emster sa...

Hehe. En gång när vi satt på en grillfest så var det en som tog fram vattenpipa. Jag tackade nej. Då förklarade han för mig, i typ en halvtimme, att det INTE var knark.

Nehe? Säger du det. Ja men då vill jag ha... Snark

:-)

Ninde sa...

Ha,ha..;)