måndag 28 juli 2008

Mess

Måste berätta om min natt.

Klockan 02 cirka kommer Jäl in i sovrummet och väcker mig.

Jäl: Du har fått ett mess från Jan-E (Felicitas). Jag råkade trycka på det men jag fattar i n g e n t i n g. Du får kolla själv.

(Räcker över mobilen till mig).

Det är ett röstmeddelande. Jan-E och Krill som mjauar i typ tre minuter. De mjauar fram en sång. Krill någon slags basstämma, i långsam takt: Mjau mjau mjau mjau. Och sedan Jan-E, i typ dubbelt tempo och helt hysteriskt: Mjaumjaumjaumjauuuu.

Så håller det på så där, i tre minuter. Och avslutas med:

Wee laaav joo Emisch!
Jan-E kallar alltid mig för Emisch.

Hade jag kunnat, hade jag lagt ut meddelandet här så att ni hade kunnat lyssna. Men jag vet inte hur man gör. Det är alldeles för avancerat för mig.

Skickar tillbaka:

Ni är så jävla bra! Helt skruvade men I'm lovin it!

Får tillbaka:

DUUUU är skruvad!!

Jag:
Är du full skåning?

Jan-E:
DUUUU är full!!

Eh?? Va?

Jag:
Sit Bobo sit. Over and out. Jag sover.

Jag låg ju faktiskt och sov. Respektera liksom.

Jan-E:
DUUUU sover! Wi lav jo Emisch :-P


Gulle!

Jag:
Haha. Jag med. Er alltså. Hej då!

Sedan somnade jag, men när jag vaknade hade
jag fått det här:

Med det sagt att jag gärna sjunger på ert bröllop!! :-D Mjau-mjau-mjau-mjau-mjau-mjau-mjau-mjau!!

Hmm, kan man ångra sig? Eller, en annan låt åtminstone?

Nä, seriöst. Blev hur glad som helst. Fast Jäl har myntat ett nytt uttryck. Ett nytt namn på Jan-E och Krill:

Fjant & Tant.

Haha, jättekul ju!

6 kommentarer:

Felicitas sa...

Mjau-mjau-mjau-mjau-mjau! Mjau!

/Fjant & Tant

emster sa...

Moget. Verkligen...

Felicitas sa...

DUUUU e ju så himla mogen!! Alltid! Övermogen! :D

emster sa...

Härm-Jan-E! Du mjauar för att jag mjauar och kör min lek!!

Du är övermogen!

Felicitas sa...

Right on target Emisch. Vi busade lite med dig mjaumaja, för att du är så söt. Mjau på dig!

emster sa...

Haha. du ääääär ju helt vrickad. MEN I LOVE YOU!!!