onsdag 16 februari 2011

tänker högt

har skrivit sugig text. försöker skriva några till. går inte. tänker så här:
  • jag går den här kursen för att lära mig. inte prestera/leverera världsklass från början.
  • alla är nybörjare nån gång. så även jag.
  • det är ju återkopplingen som är det viktiga. inte att texten blir kanoners.
  • jag suger.
  • jag suger nog inte så mkt som jag tror.
  • jag har glömt bort hur det är att va barn.
  • hur resonerar ungjävlar!?!
  • jag är en gammal kärring.
  • jag är en ung, cool morsa. 
  • KAN VISST!
  • men åååh vad svårt det är. hulk hulk snyft buhu *lessen kisse*
  • gunnar kommer skratta åt mig.
  • gunnar kommer skriva ut min text och sätta upp i fikarummet så att alla andra också kan skratta åt mig.
  • jag kommer ALDRIG få komma till Skavlan.
  • jag vill inte ens till Skavlan, vem bryr sig om töntig Skavlan anywayz!
  • kan inte ngn hålla mig i handen medan jag skriver?
  • jag är rädd. 

9 kommentarer:

Lisa sa...

Såja, såja, lugn och fin. Du kan visst det. Och Gunnar kommer inte skratta. Och du är inte gammal kärring. Och ungar resonerar nog inte så noga. Såja såja.

Förresten håller Linn och jag på att styra upp värsta "prata barnböcker + äta på lokal + träffas i verkliga livet + wiiiii, kul"-kvällen i nästa vecka, och tänker att du ska vara med också. Visst vill du det, visst, visst? Snälla säg ja. Vore festligt.

Underlandet sa...

Pepp, pepp, pepp! Kom igen, du kan såklart! Heja, heja!

emster sa...

LISA: JAAAA JAG VILL! Kan inte onsdag. Och typ inte måndag. Men alla andra dagar typ!! YAY!

Underlandet: Åh, peppen. precis vad jag need right now! hjärta.

Veronika sa...

Jag vet inte hur stressad du är. Men här får du inspiration (JAG tror iaf att det är en vuxen som skrivit som ett barn, inte att det är ett barn självt som skrivit, men vad vet jag):
http://www.youtube.com/watch?v=Jxb-XfzPguM&feature=player_embedded

Den fick mig direkt att tänka på dig och dina vedermödor.

Medelklassman sa...

Tips: Alla bra barnböcker ska vara lätta att läsa högt. Vad du än skriver, läs det högt efteråt. Flyter det på bra så är det säkert bra. Blir det krångligt, ändra.

Sofia sa...

Åh, men du har ju värsta bästa grundförutsättningarna: du skriver konkret, rakt på sak, enkelt och med flyt. Du en hejare på textbindning, och har man det med sig naturligt så kan det inte bli annat än bra. Du är en smart skribent som får mycket sagt på få ord och det är ju det svåraste, att skriva kort.
På't bara!

emster sa...

Veronika: tack! ska kolla länk!

30+: bra tips. tack bock!

sofia: åh gölle! mkt bra peppen!

Mirijam sa...

Hohoho, jag måste bara skratta ihjäl mig lite här! Åh göllekisen, alltså jag ÄLSKADE dina grishistorier, verkligen, jag bara O_O HUR kan hon skriva såna roliga och bra bara sådär? På riktigt, du är ju skitaduktig!

emster sa...

Åh dulle däj!