lördag 19 februari 2011

censurerar mig själv

vet ni bloggen, ibland är världen så himla pk och pretto att jag knappt vågar andas pga rädsla att uppröra. är skräckslagen för att säga fel saker. skrev precis mkt logiskt och genomtänkt inlägg om spermier och tjejpappor och killpappor men vågar inte publicera för ni kanske ba "EJ OKEJ EJ PK EJ ENLIGT GENUS OCH FORSKNING OCH JÄMSTÄLLDHET OCH RARARARARALJERAR".

men alltså, jag orkar inte va PK hela tiden. är så trött på att va pk och försöka anpassa mig till omgivningen. är helt utmattad över ständiga försök att inte säga upprörande. Tycker världen kan sluta va pretto och bara kapitulera inför min intelligens/erfarenhet. (det enda rätta).

så nu säger jag bara så här:

om jag och jäl får fler barn så gissar jag att vi får en tjej till. isf vill jag att hon ska heta:

Penny (ursött, plus passar fantastiskt bra ihop med Daisy. kan även tänka mig Jenny = classic)
Doris (efter ägaren till det landställe där Dejan kanske gjordes. jag tycker nämligen inte att vi liggade i enlighet m ultraljuduträkning men wotever, de kan säkert sin grej de där läkarna)
Judith (före e cool)
Mysan (för hon finns redan i mitt huvud. Om framtida bebis i magen är som jag tänker mig att Mysan är så blire My)
Charlie (bubblare)
Sen har vi diverse släktnamn att välja bland men jag är inte överförtjust i de som finns kvar (Daisy är släktnamn.)

Jäl vill Maja. (men asså "bajamaja". Jag har kallats "slemma" hela livet och minns att jag var vansinnigt arg på dagis. kunde inte fatta att mina föräldrar döpt mig så dumt. är döpt efter pappas farmor som tydligen var mkt härlig kvinna. hon förbjöd hela släkten att döpa efter henne men jag kom sist och då var hon skröplig tant och orkade väl inte kämpa längre så hon ba "okej då". när femåriga jag fick reda på detta så ba *arghhh*)

Om det (trots allt) blir en kille vill jag:
Ossian (Ossy. Släktnamn, alla män på min sida släkten har typ hetat det. det och per och hugo och kristoffer)
Jack (mkt kool)

Jäl vill Douglas (och alltså EJ OKEJ för "dogge doggelito han i latin kings". vill ej ha barn som kallas "dogge")

Fast asså, man kanske inte ens kan få fler barn och just nu är vi så himla nöjda och glada över att va vi tre. men ifall.

4 kommentarer:

Underlandet sa...

Men alltså. Man MÅSTE inte vara PK hela tiden. Det är förresten din blogg dessutom, du får väl skriva vad du vill.

Jag är en sjukt PK person men ibland går jag helt crazy, till exempel som att (håll i hatten) jag älskar kungahuset.

Det får man inte göra när man är vego och feminist och vänster, men det gör jag ändå.

Så, nu vågar du också!

emve sa...

DORIS. Sjukt bra.

emster sa...

underlandet: okej nu ska jag våga va cool.

emve: visst äre sött!

emster sa...

ps underlandet: blir djupt besviken över din kärlek till kungahuset. den här bloggen är republikansk!