fredag 11 februari 2011

har köpt nya jeans

jag hade tänkt att jag inte skulle köpa nya jeans förrän jag är smal och snygg. men det verkar ju dröja. igår gick jag in på hm, tog ett par jeans, modell "slim" (haha, kul va. med "slim" på en liten körv) i stlk 31 (snyft, buhu, hulk hulk), betalade och gick hem och provade (vill inte svettas/gråta i butiken). de passar. sitter grymt bra faktiskt. vet inte om jag ska va nöjd (över att jag hittade ett par jeans som passar) eller lessen (över att de jeans som passar är alldeles för stora. eller inte för stora i verklighet. men mentalt.).

8 kommentarer:

Lisa sa...

Tycker 31 låter mkt smalt. Jag gjorde samma, fast med större storlek. Sedan klippte jag bort storlekslappen (OBS! SANT! Är mkt mkt töntig) och förträngde att de var "för stora" och gick över till att vara nöjd över att jag hade nya jeans som passade. Funkade ganska bra. Fast det hade varit roligare att vara smal OCH ha jeans som passade, det tycker jag verkligen. Men men. Man kan tydligen inte få allt. PISSIGT!

emster sa...

åh jag ska OCKSÅ klippa bort lappen! micket smart. sen kan man ju bestämma att jeansen va "felmärkta"!

Hanna sa...

Dessutom är den där modellen jättefin och skön. Skit i storleken.

emster sa...

okej. jag ska bara skita i det och va nöjd m mina fina nya jeans! YAY JEANS!

Play as if there's no tomorrow sa...

31 är inte stort! Nu sätter jag ner foten. *sätter ner foten*

Linn sa...

Igår när jag höll på och pillade lite på jeansen i vårt showroom hittade jag ett par (direkt från fabrik, I might add) som var märkta 32/32 fast det egentligen var en 27:a. Tänker från och med nu utgå ifrån att alla jeans är felmärkta.

glitterflickan sa...

Lugna sig! Det ramlar snart av dig, jag köpte svindyra jeans när Stor var 3 mån, det var en mkt dålig investering... Är liksom sammalika nu som när vi sist sågs, typ '99. Tålamod Em. Tålamod.

emster sa...

play: okej. *lyder*

Linn: så då har jag stlk 26 egentligen? eftersom de är felmärkta? Ja?

Glitter: åh du har ju alltid varit snygg o smal!