måndag 21 februari 2011

dagen efter

Gud vilken dålig idé det är att sitta och panikskriva text/blogga om stackars tonåring till klockan ett på natten när Dejan vaknar som hon gör. Det vill säga klockan sex. Är sådan tröttmössa att jag helst bara vill falla ner på köksgolvet och inta kaffet liggandes.

Har läst igenom texten idag, hittar såklart tusen saker som jag borde ändrat innan jag skickade in till kursen. Men nu är det för sent. Det spelar ju ingen större roll. Tror inte att det kommer ändra återkopplingen nämnvärt. Har heller inte nattsvart ångest över att ha lagt ut texten här. Känner mig förvånansvärt lugn. Trodde jag skulle vakna svettig och olustig, men det enda jag kände var en enorm trötthet. Kanske har jag kapitulerat inför mig själv. Det är väl så här jag skriver, dårå. Om det inte duger för Gunnar/världen, nämen då är det så. Ingen fara på taket.

Nu: kaffe och chorizomacka (Frökusar, love it).

Eh, det är ganska jobbigt det här med stor bokstav and such shit. Hur orkar ni?

7 kommentarer:

glitterflickan sa...

Orkar av respekt för Christer, fattaru väl?

emster sa...

Är det därför jag inte gört? För att Christer aldrig gillade mig. Är jag bara obstinat? Trodde jag var rolig/kreativ/häftig.

Ps. RIP Christer.

glitterflickan sa...

Det vet jag inte. Jag svarar bara för oss andra, som orkar...

Han var bara svartis på dig å Melin, klart han gillade dig, Em! ;-)

S.W sa...

Skitbra text jue. Fick tänka till lite för det kändes som att du skrev om dig och ditt liv och "nä, emster är INTE 13". Så ångra inget.

Med risk för att vara tjatig mamma-typ, lägger du Dejan så tidigt som 18? Shit. Eller är det hon som har bestämt det?

emster sa...

GF; Alla va sotis på mig och Melin. Det var en lärare som gillade mig big time. Han ba "jag ser mig själv i dig. Du passar inte in här, du behöver FRIHET!" *hehe* Vet du att René Nyberg hade Melin som sin bästa lärare. HAHA! Melin ftw!

SW: vi lägger henne oftast vid 1830-19-rycket (händer ju senare också men de flesta dagarna är vid sju tror jag). Sen brukar hon vakna mellan 6-7.30. (det var dock några veckor sedan hon vaknade 7.30... nu är det fan plus minus fem minuter på 6.30 för det mesta.) Ps. Du är inte tjatig. När lägger ni bebis?

S.W sa...

Tack!

Hon började med att sova 00-08.
sedan blev det 22-09
sedan 21-09

Nu vill hon ibland sova 20-08.
Men vi försöker köra nio till nio. Är nog mest jag som är trött och inte vill gå upp i ottan...:D

emster sa...

mkt duktig bebi.

fördel åtta: ni får kvällarna tillbaka lite mer. det är ju också skönt!