onsdag 1 december 2010

bajskorv!

ååååh! nu lät det i förra inlägget som att jag är värsta gnällmaja och inte gillar mitt jobb etc. Så är det inte. Jag gillar jättemkt och är supernöjd hur allt blev. Jag menar bara att när jag gick i gymnasiet pratade lärare och studievägledare BARA om högskola/universitet som vidareutbildning. Allt annat var "plugga upp betyg". Jag hade inte valt att läsa mafö på högskola om jag skulle välja nu. Hade valt annorlunda. Inte "Vi har nära kontakt med näringslivet" högskola. LÖGNARE!

Bajskörvar och sötnosar det var inte meningen att ba "åh stackars mej". Det är roligt att vara på beställarsidan, att vara uppdragsgivare. Jag är en bra projektledare. Det är kul och varierande. Även om jag MÅSTE BYTA BRANSCH snart. Finansbranschen så stel jag kokar av ilska. Men min nya chefis är så himla himla bra så jag måste stanna hos henne lite. Hon är den första chef jag har haft som verkligen KAN yrket och inte bara är chef. Hon är rolig och ung och inspirerande och jävligt vass. Hon har självdistans och är prestigelös och samtidigt är hon strukturerad och en bra ledare. Jag kan säkert få gå en copyutbildning via jobbet om jag vill. Vi har pratat om det förut att det skulle vara bra eftersom jag skriver såpass mkt i jobbet samt att det nästan alltid är jag som sitter med DR och ibland med massmarknad och kampanjer som går på stan. Det skulle ju vässa mig som pl att kunna utvärdera copyn bättre.

Jag är mkt cool o bra pl. Jag gör en gedigen föranalys, jag gifter mig med mina mgr, jag får folk att leverera och eftersom jag ibland är lite för social har jag koll på andra projekt som vi kan dra nytta av i kommunikationen etc etc. Jag utvärderar mina projekt. Lägger tid på efterarbetet.

Jäl imorse ba "men ÄLSKLING såklart du får bli copy om du vill" och jag ba "hjäääälp vad jag överdriver när jag skriver". Måste lära mig att bli lite mer balanserad. Allt är inte svart eller vitt. Jag menar vafan, världen är i 3d och färg!

Skulle nog vilja vara copy i mina drömmars drömmar. Typ, en cool Peggy Olsen. Sedan avancera till stylish Donald Draper minus psycho personlighet. Men för en gångs skull kanske jag har självinsikt att fatta att jag skulle bli en olidlig copy. Skulle tycka att jag var alldeles för briljant, en konstnär.  Skulle svära och ha mig när folk inte fattade/uppskattade mina verk. Sitta och sura och vägra göra ändringar osv. Till slut skulle jag få sparken, färga håret konsumrött och dricka riesling till frukost. Jäl skulle börja "jobba över" och Dejan skulle inte vilja ta hem kompisar för "mamma bara grinar".

Då skulle jag iaf ha tid att skriva den där boken. Som TOTALT skulle bli årets bok i klassen "barn och ungdom" (har hela storyn i huvudet redan).

Anywayz bloggy, love you hjärta hjärta.

Inga kommentarer: