måndag 6 december 2010

ikeagubben

ska ju egentligen blogga om det här imorgon men alltså måste säga: jag och bollan mkt besvikna på oss själva för att vi inte sa till gubben att "DU FÅR GÅ AV FÖR DU TRÄNGDE DIG OCH VI VAR HÄR FÖRST". vi är ju faktiskt feminister och hade dessutom med oss små hungriga, hjälplösa barn. gubben var ful, smutsig och SUR. det är det värsta jag vet, sura gubbar. det och cepe busschaufförer som inte tar sitt ansvar utan bara kommer bak och säger "lös uppgiften" när inte alla får plats och sura gubben vägrar fälla ihop sin rullator. Lös uppgiften själv busschaufförjävel! Den kvinnliga busschauffören på vägen till ikea var mkt bättre. hon kom bak och sa åt alla idioter att låta folk som skulle gå av få gå av först, innan alla går på. alltså djezuz, ska man behöva säga det? blev så provocerad av alla tanter som trängde sig att jag skrek åt dem att skärpa sig! nån ordning liksom.

4 kommentarer:

Anonym sa...

bra att ryta. hjälper. folk fattar att de är iddisar

Peppe sa...

vi får se det från den positiva sidan: tills nästa gång har du ett bra svar på lager. Stackars framtida surgubbe.

glitterflickan sa...

Men asså!
Va faan e d med panchisar som tror att de har rätt till att vara otrevliga? När min Stor låg i vagn för en halv evighet sen, gick jag å grannen med våra vagnar i bredd, på en helt vanlig parkväg i förorten. En sån väg som lätt rymmer 4 pers i bredd. Vi möter då ett panchispar som vägrar (som man ju alltid gör oavsett om man möter en vagn, människa eller häst...eller vaffansomhelst)stiga en enda millimeter åt sidan för att vi lätt skall kunna mötas i bredd, utan tar snarare ett halvt steg inåt vägens mitt för att liksom markera att vi, med två vagnar minsann inte ska gå i bredd. Följdaktligen stöter han emot min axel, och jag önskar så här i efterhand nästan att jag nitat honom! VI TOG FÖR FAAN INTE UPP EN ENDA CENTIMETER MER UTRYMME ÄN HAN OCH HANS FETA FRU GJORDE! Jag vill minnas att jag i alla fall vände mig om och utstötte nåt som i bästa fall kunde tolkas som "meh va faan?". Jag hoppas det, i alla fall...

emster sa...

baglady: ja jag måste sluta va mes.

peppe: alltid någe som man säger!

glitter: varför är folk så jävla dumma u huvudet?