onsdag 15 december 2010

fiasko

vågar knappt berätta, för så oerhört hemskt, men var med bollan i kista centrum igår för att storshoppa nya kläder. nuvarande garderob innehåller endast noppiga mammakläder och fula klänningar som är minst två år gamla. Va så sjukt pepp. Ba "nu ÄNTLIGEN ska jag handla!!" Det var verkligen en glad och naiv liten tjockis som skuttade till tunnelbanan. Herregud, provade typ ALLT på hm. Inget passade. Jag och Bollan ba hämtade större och större stlkar. Provade rosa klänning (men hjälp, hur tänkte jag!). Såg ut som korv med tuttar. Fiasko.

Snyft, jag är vad min mamma skulle kalla "rulta"! Har nu anmält mig till viktklubb på nätet. Sitter i soffan och inväntar resultat.

6 kommentarer:

Ida sa...

Jag anmälde mig också till viktklubben nätet härom veckan. Räcker det med det eller?

emster sa...

ida! Vi måste stötta varandra i det här! nu KÖR VI!

Ida sa...

Fan oxå. Jag VILL men är egentligen så omotiverad samtidigt. Ska i alla fall börja på Friskis efter jul precis som alla andra fetton. Men om jag tränar samtidigt så brukar jag hålla motivationen. Ett tag i alla fall. Ska du träna, eller förlitar du dig på barnvagsrace?

emster sa...

MYGOD!! ska OCKSÅ börja på friskis eftr jul!!

Bollan sa...

Fats have moore fun. Eller nått.

emster sa...

det har vi!