måndag 13 december 2010

resebloggen

på lördag tar jag, husbandet och lillungen tåget ner till götet och släktingarna (jäls). jag pratar göteborska med dejan för att förbereda henne så att hon inte blir rädd och börjar grina när alla pratar på dialekten. och inte för att skryta men jag låter kanske exakt som carl einar häckner när jag härmas. dejan mkt impad. kan även göra håkan hellström fantastiskt bra. eller "fin tant från örgryte" som säger "käckt" och "fräckt" och pratar så här "det ärr fräckt ee dee". eller "den ärr käck ee den". käck och fräck så himla töntiga ord.

kommer ni förresten ihåg att carl einar häckner hette charlie häckner när man var liten. han var roligast i världen och kunde dra en kondom gnm näsan.

jag kommer givetvis blogga från götet. ni behöver inte oroa er. de har internet där med!

Inga kommentarer: