torsdag 5 mars 2009

Varför ska jag resa mig upp?

Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker. Alltså rent politiskt. Om det skulle vara val imorgon hade jag blivit en så kallad "soffliggare". Jag hade bara "asså I don't care - fuck you all!".

Nä, jag hade inte röstat blankt.

Rösta blankt är för töntar.

Jag tycker inte att "genom att rösta blankt visar jag mitt missnöje. Jag visar aktivt att jag bryr mig men inte håller med". Jag tycker att jag visar ännu mer att jag tycker att politiker är ett gäng muppar genom att stanna hemma och vägra.

Alltså jag vägrar!

Jag tänker inte gå dit och vara pretantiös och rösta blankt. No way!

Don't get me wrong. Jag vill ju tycka. Jag vill hålla med. Jag vill bli övertygad. Hit med argumenten. Ge mig era usp:ar!

Men det finns inget där för mig, kan jag känna.

För jag vägrar beblanda mig med skitnödiga moderater som gör på sig av glädje för att de råkade se kungen på Öland i somras och tyckte nog att han nickade igenkännande. Jag kan inte bli vänsterpartist, för hallå, kommunismen liksom, jag är ju inte för folkmord. Förra valet gjorde jag ett test på nätet. Det sa att jag är "83 % folkpartist" och då dog jag lite inombords. För jag vill fan inte var folkpartist. Jag äter hellre lite, lite hundbajs än att behöva vara folkpartist. Man kan ju inte heller bli centerpartist för det känns bara så... typsikt. Klart att jag, med mitt jordbrukararv, ska vara centerpartist liksom. Fatta vad b. I refuse. Även om Maudan är ball. Och inte kan jag bli miljöpartist för Jäl säger att han kommer att förlora all respekt för mig om jag röstar på dem. Han säger att det är "typ" samma sak som att rösta på Linda Rosing. Men jag gillar Maria Wetterstrand. Hon pratar sjukt fort och verkar aldrig tveka. Jag blir skitimpad. Fast jag bryr mig ju inte särskilt om miljön... Kd vill jag inte ens kommentera för det är ju bara så dumt. Jag skulle sticka ögonen ur mig innan jag röstade på de ignoranta, fördomsfulla översittarna! Och jag hatar, alltså HATAR, Mona Sahlin. Mer än något annat avskyr jag den dumma kvinnan.

Så nej, jag kan faktiskt inte bestämma mig för vad jag ska välja i "gottepåsen".

Jag stannar kvar här i soffan.

9 kommentarer:

Miss Baglady sa...

ÅH MEN GUUUD VAD VI TÄNKER LIKA!

Jag tror vi får skapa nåt eget .. För det här blir ju pinsamt framåt valtider. Asså, hallå. Det finns ju inget man kan rösta på. INGET!

Det är dags för nåt nytt. Ett alternativ till allt... vad säger du? Ska vi??? :)

Anonym sa...

Kom igen nu! Du orkar läsa på lite och kämpa! Jag gillar också Maria, inte Mona men sen är det ju inte personen jag röstar på. Så för mig innebar det att svälja tönten Mona men för dig kanske det innebär ngt helt annat.

Du orkar!!

emster sa...

Miss BL: YEAH!

Y: Jag tror att du missuppfattar mig lite. Det handlar inte om ork. Det handlar om brist på förstroende för svenska partier och politiker.

A. sa...

Jäl verkar så förståndig. Rösta på Miljöpartiet är verkligen som att rösta på Rosing...

Ninde sa...

Instämmer. Inte heller hittat nåt jag gillar. Möjligen kan jag tycka att Göran Hägglund verkar hyfsat retoriskt begåvad. Liten och irriterande mopsig sådär som klassens ordningsman i skolan. Det är bara själva innehållet i hans politik jag inte kan med...

Sofy sa...

Och den där om försäkringskassan och vem som ska vara barnledig och hur mycket skit våra bilar ska få släppa ut??

Det är ju inte så att du sen behöver berätta vad du röstar på; bara välja en fråga som känns som den viktigaste ens närmsta fem år; om man är pensionär kanske det är sjukvården, om man är gravid kanske det är föräldraförsäkringen och sen rösta på dem som har vettigast modell för sin "årsgrupp".

"vad seriös jag blev nu då".

Medelklassman sa...

Miljöpartajet samma som Rosing med rattarna? Eller hur? Som ler och långhalm. Samma grej.

Eller inte.

Jäl = noll koll.

emster sa...

A: jo han är förståndig många gånger...

Ninde: Träffande beskrivning.

Sofy: ja seriös! haha, men det är ju bra!


30+: Känner mig elak mot Jäl nu. Du vet man "tar saker ur sitt sammanhang"... för att bättra på lite.

Han sa "typ nästan" Du kan lika gärna rösta på Rosing men det var efter en hel kvälls diskussion och resonerande fram och tillbaka och ja, det fick helt enkelt inte plats här och det blir inte lika roligt när man sätter saker i sitt rätta sammanhang! Och man kan ju inte säga till en markndsförare att honinte får "krydda" lite, ellr hur?!?

Béatrice Karjalainen sa...

Hehe det där hade jag kunnat skriva :-) Själv blandar jag och ger det brukar bli en salig blandning av S, V, MP (gah vad det tog emot att skriva med versaler) beroende på var de står i lite olika frågor för tillfället. Andra sidan skulle jag aldrig få för mig att rösta på även om jag önskar att S, V MP (aj aj igen) kunde bli lite mer liberala i vissa fårgor, tro lite mer på en enskilda människans förmåga.