måndag 23 mars 2009

Utvecklingssamtal

På onsdag ska jag genomlida utvecklingssamtal med chefen. Vi ska prata och så. Hur jag presterar och vad jag vill göra i framtiden och bla bla. Jag ska fylla i ett formulär på intranätet innan där jag typ "utvärderar mig själv". Sen ska vi prata om det. I två timmar.

Och jag vet inte ens hur jag kommer in på den där sidan på intranätet. Man måste typ logga in och jag vet inte vad mitt lösenord är!

Asså. Det enda jag vill är att sluta vara "praktikanten" på jobbet (få skitgörat men inget betalt).

Det som motiverar mig är pengar.

Och nu är det finanskris och man måste vara glad att man har ett jobb. Det är inget snack om ngn löneök. Om löneök så är den så liten att inflationen äter upp den i ett nafs. Plus att bolaget måste ha råd med bonusavtal, pensionsförsäkringar o dyl. till ledning.

Men jag kanske kan få gå ngn kurs. Jag tänker "copy".

Måste man ha utvecklingssamtal. Vi kommer säkert bara säga samma sak som jag sa med förra chefen förra året och vi sa samma sak som jag och förrförra chefen sa förrförra året... What´s the point?

Ps. Wrestling på teve nu. Kanske en alternativ karriär - har ju både tränat skitmkt och gått upp i vikt! Bra idé? Ellä?

Ps2. Har köpt brudklänning. Grön. "Mint". Mkt söt. Axelbandslös.

Ps3. Har feta armar. Ska svälta mig de två återstående månaderna innan bröllis. Vill inte ha feta armar på bröllopskort. Åker inte till NY för att föreviga feta armar.

Ps4. Förslag på wrestlingnamn om ev alternativ karriär: Fat-arm-slap-bitch?

6 kommentarer:

Sofy sa...

Emster: Bästa grejen är att man oftast går ner i vikt på armarna först! Kom igen, du fixar det1 Mintgrönt lät bra!

Kram

Anonym sa...

visa bild då!!!
*nyfiken*

emster sa...

Sofy: nä jag = loser. Klarar ingenting. kommer för evigt ha feta jävla skitarmar. snyft. kram.

ia: hittar ingen...

Medelklassman sa...

Feta armar?

Brudigt.

Medelklassman sa...

Eller så här: Slappna av med komplexen. De består till 99,99 procent av egna negativa tankar.

Ett par armar kan och ska inte paja ett bröllis med resa till NY.

emster sa...

30+: nä inget ska få paja stekigt bröllis i NY. Men lite tjejig är "man" ju. Fast "man" inte vill... Negotankar bort usch usch!