måndag 23 mars 2009

Bada men var snäll mot naturen

Under vintern har jag utvecklat ett nytt intresse, bada badkar. Bada badkar är fantastiskt. Jag badar cirka två till tre gånger i veckan. Oftast mellan kl åtta och nio på kvällen. Ibland på andra tider. Man gör lite vad som passar. I början gjorde jag lite lite rookiemisstag, det ska erkännas. Har nu fått in rutinen. Sitter som ett smäck. Typ badkarsproffs. Man fyller badkaret med skållhett vatten. Läser god bok, saftglas på toalocket (inom räckhåll). Om extramys önskas: tänd ett ljus. När det blir olidligt varmt, häll ut halva badkaret, fyll på med iskallt vatten (var inte rädd, det är skönt när man känner det varma och det kalla blandas. mmm.). När det blir för kallt, häll ut halva badkaret, fyll på med kokhett vatten. Bada på (mmm). Innan jag kom på häll-ut-fyll-på gick jag ut på balkongen ist och svalkade mig. Men då blir man smutsig om fötterna och asså "äckligt". Plus att folk på gatan stirrar lite. Fast jag har ju handduk om mig. Men folk på gatan beter sig som kåta tonårspojkar. Oförskämt.

Man får bara göra hälla-ut-fylla-på-proceduren två gånger, för hallå, inte bra att slösa på naturens resurser.

1 kommentar:

Miss Baglady sa...

ÅH jag vill också BADA massa. Låter megasoftish... och bra där med naturtänk:)