fredag 20 mars 2009

En liten fredagshälsning till ER mina kära bloggisar!

Jag veeet. Det var så länge sen! Jag förstår att det är skitjobbigt för er nu när jag inte har uppdaterat på flera dagar. Darrar ni av abstinens? Asså förlåt!

Men det är "rätt" mkt nu, om ni förstår. Håller på med en massa saker (går upp i vikt till exempel. Det var inte planerat så, men "shit happens"). Plus att det är sjukt mkt på jobbet och bara en massa strul. Kämpigt.

Jag har vårstädat mitt cv. För tänk om man blir head huntad och ngn skulle vilja kolla!?! Okej, inte så troligt i dessa tider men iaf. Vill vara som scouterna (alltid redo). (Är aldrig redo) (Är faktiskt rätt förvirrad. OBS! Hemlis!)

Men vet ni vad! Jag har börjat på en roman. Sju-hu-kt pretto jag vet, men hallå, man måste ju få ha hobbies. Och den kommer bli kalasbra. Den handlar om en hemlös tant som inte har några strumpor. Och så träffar den hemlösa tanten en soc-tant. Soc-tanten har starka referenser till min käre svärmor Jälmamman. Hon är nämligen socialtant. En stor inspirationskälla. Jag tänker att min soctant ska vara minst lika förvirrad. Förvirrad är kul. Och så ska hon då träffa den här hemlösa damen som är super old. Mer vill jag inte säga. Än. Men ni kommer på releasepartyt va? Nä jag bara skoja. Jag tröttnar säkert innan jag hinner skriva klart...

Ikväll blir det myspys med fästisen, god mat, dyrt vin och kuckelimu. DET NI!

Love ya'all - have a nice weekend!

9 kommentarer:

karro sa...

Äntligen!! vad jag saknat dig! klart jag kommer på releasen :-)

ha en skön kväll!

Felicitas sa...

Jag har också saknat dig bejbi!! Puss å kram!

Medelklassman sa...

kuckelimu = kramas som vuxna?

Trevligt.

emster sa...

Karro: DU är så välkommen

F: Saknar dig jämt också. Ses imorgon I guess?

30+: Ja precis. Är hemskt exalterad.

Admin sa...

Jag har faktiskt klickat härifrån med lätt depp över att du inte fått nå¨t nytt på pränt.

trevligt det ska bli att läsa om romanfiguren jack. Lova att ge honom lite mörkbrunt lockigt hår som är lite för långt i nacken. Du vet. På det där snygga nonchalanta sättet så att man blir helt kär. Hepp. Skål! ( ja alltså, jag räknar med champagne på releasefesten! HINKVIS!)

Anonym sa...

Jävla skit, jag är inte alls nån admin i din blogg! bara Sofy som är inloggad på BBC eventets g-mail... Suck och Sorry!

emster sa...

Både admin och Sofy är välkomna på bloggisen! Och på releasepartyt får man dricka precis huuuuur mkt bubbel man vill.

Mela sa...

Vad då går upp i vikt? Som i att du ska gå upp mera i vikt? På mitten? Eller bara ändå?

emster sa...

Överallt går jag upp. Det suger fett med fett!