måndag 17 augusti 2009

Man vänder på det

När jag var liten lärde grannpojken på landet mig att om man var kompis med ngn som var lite taskig så kan man säga att han/hon är en "kom-piss-hög".

Kul va. Och lite smart.

Fast ganska mean. En kompis man pissar på. En kompis som är en hög. Inte så fräscht.

Jag hittade aldrig ett bra tillfälle att använda det uttrycket.

Men om Jäl fortsätter att crampa min stil här på bloggen kanske jag kan hota med att kalla honom "Jälpis-shög"...

Asså ba skoja, ja skulle aldrig. Jäl är värsta bästa snälla. Sjukt snäll och himla söt o gullig. Sötaste uttrycket i nyllet när han sover ever. Ja ba "åh lilla gullesnutteplutte".

Det är så sött när han suckar och stönar lite i sömnen. Jag undrar alltid vad han drömmer då för det låter rätt skönt.

Inga kommentarer: