tisdag 11 augusti 2009

Jag tar tuben

Förresten åkte jag tunnelbana igår. Jag skulle åka från T-centralen till Kristineberg:

Jag har bara ”skämsremsa” och får stå i kö för att gå ner i underjorden.

När tåget ska stanna är jag en sådan där tönt. Ni vet, som ställer sig upp skitlång tid innan. Och helt vimsig när jag ska gå av. Ställer mig åt fel håll och väntar. Dörrarna går upp på andra sidan. Jag ba ”oj oj då”. *fnissar generat*

Det luktar äckligt i tunnelbanan. Jag är tvungen att sätta mig och ”vila” när jag pressat mig ut. Ringer Jäl och gnäller över vilken pers det var. Att jag är värsta överlevaren. Har pressat mig, höjt ribban, sprängt gränser, klarar vad som helst nu etc.

Men jag säger bara. Tunnelbana. Skitläskigt.

5 kommentarer:

Felicitas sa...

Tuben är inte läskig, den är äcklig. :P

emster sa...

Det kan ju va både och?

Felicitas sa...

Så sant, men alltid äckligt.

Daniel sa...

Sett på skräckfilm igen?

emster sa...

Tunnelbanan är som en skräckfilm...