måndag 3 augusti 2009

Leksaker för vuxna

Din snuskiga jävel, det var inte alls så jag menade! Utan så här. Jäl köpte en Rubiks kub häromdagen. Han tycker sånt är kul. Löser korsord och Suduko och så. Och så hade han sett på Sarams blogg att hon kan lösa kuben (Saram är Jälens lillasyster). Han fick typ panik och sprang direkt till jobbigaste butiken Clas Ohlsson och köpte en.

Det är ju lite gulligt att han har hobbies. Visst. Men alltså vet ni vad en Rubiks kub kostar? Det är helt otroligt. Den kostade 180 kronor! HUNDRAÅTTIOSPÄNN! Så dyrt. Värsta rånet. Det är bara en tjuga mindre än min Veronica Maggio-väska. Fast den var ju värsta kapet. 200 kronor för snyggaste väskan ever. Ett fynd. Så himla billigt.

Men kuben. Hallå Mr Prissättare på Classe, vad håller du på med? Gör om, gör rätt eller skaffa ett nytt jobb! Jag kan inte fatta att Jäl köpte en dum liten kub som inte går att lösa för 180 kr. Vi är ju inte direkt gjorda av pengar.

4 kommentarer:

sara-matilda sa...

Och de bara för att han tror att han kan vara lika cool och smart som jag...

emster sa...

Men det kan han inte!

Felicitas sa...

Min kille kan lösa den (inte jag dock)... ;)

emster sa...

men min svägerska kan. det är koolare!